tyck till nu!

imorn e de visning på min lägenhet så ja har städat å fixat,jamenar mitt efternamn e ju ganska avslöjande
å tänk om de skulle vara nån som vet vem ja e då vill ja ju inte att dom ska tycka att de e värsta
slusken som bor här å att den slusken e jag :)

nästa tisdag ska ja skriva kontrakt på den nya lägenheten yey :)
vet inte om ja har berättat det men de blev ju den mindre lägenheten på våning 5,ja tror att de blir super!!

shit va ja kommer behöva inredningshjälp,ja suger verkligen balle på att inreda!!
ja kan se nått hemma hos nån eller i en tidning å tänka åh va fint så där ska ja göra!
å sen köper ja grejer å fixar å donar å när ja e klar ser de helt tacky ut
de slår aldrig fel,ja har helt enkelt inte öga för sånt!
känns skönt att ja redan "bokat några flyttkarlar" å ett par inredare :)

har funderat mycke på hur man kan möblera å de bästa ja kommit fram till
(genom att kolla på ritningen)
e att köket går ju lixom inte att flytta så där bör de ju bli nån form av kök :)
i andra enden av rummet altså borta vid fönstret på kortenden blir de nån form av sovdel
troligtvis typ som ja har idag altså me hjälp av lina i taket å draperier..de tycker ja e mysigt
samtidigt som de inte tar bort plats lixom :)



sen e planen att skaffa en typ hörnsoffa eller soffa me schäslong å den ska
ställas med "hörnet/90graders vinkeln"
mitt i rummet,alltså mot väggen precis där hallgarderoberna möter stora rummet
så att om de e en 3 +2 sits soffa så får 3 sitsen stå mot väggen å 2 sitsen blir lixom förlängningen av hallen å oxå
avstyckningen mellan kök å "soffhörnan"
va tror ni om det???
den här tyckte jag va snygg...



ja e vill oxå behålla min "bokhylla" dn e gammal å ganska ful, men ja gillar den!!
ja älskar att den har en barskåps del (med nyckel) :)

-ja har så  speciella minnen från när ja va liten å me min pappa
kring de där barskåpet
haha de lät inte så bra! nä de dracks inte speciellt mycket i familj i barskåpet stod mäst fina glas :)
men de fanns även alltid en flaska grappo
ja gick alltid in till tvrummet på kvällen å frågade min far
-voi gelato? (vill du ha glass)
han svarade alltid -si grazie (ja tack)
ja sprang ut i köket å fixade oss varsin skål...
när ja kom tillbax sa pappa alltid
-mettere un po di grappo (häll på lite grappo)
ps ja går inte i döden för min italienska stavning!!! :)
...okej vart va jag?? jo just det skåpet som ja gillar :)
ja plannerar att ha de kvar men funderar på en makeover?!
typ köpa nån svart lack färg

har nån erfarenhet? blir de snyggt?? måste man slipa å grejer??? tips på färg??



nu har ni fått TVÅ frågor så ja förväntar mig att alla nu kommenterar å ger sina svar!! :)
stor risk! hälften av ni som läser e ju bara inne å smygläser å vågar inte ge er själv till känna!


Kommentarer
Postat av: Annso

Jag tycker bokhyllan är snygg, ett simpelt sätt att pimpa den lite (om du vill det) är att byta handtag/knoppar. Kostar typ inga pengar alls och gör att det blir en 'ny' bokhylla :)

2011-02-09 @ 07:40:16
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Anonym

EMMA! Jag har sagt att jag kommer o inreder, tycker, tänker, what ever. o det gör jag mer än gärna! Och nej, ditt hem kommer inte bli förvandlat till en marockansk marknad som mitt hem för det är inte din stil! :)

2011-02-11 @ 23:11:42
Postat av: Tess

Haha ;-) Ditt hem är fint å "Louigt" men som du säger så e det kanske inte så "Emmigt" ;-) Jag kan sitta me med en öl å övervaka d hela,haha ;-)

2011-02-12 @ 00:04:55
Postat av: tess

Haha ;-) Ditt hem är fint å "Louigt" men som du säger så e det kanske inte så "Emmigt" ;-) Jag kan sitta me med en öl å övervaka d hela,haha ;-)

2011-02-12 @ 00:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0