sluta skyll ifrån dig! du bestämmer över ditt liv!

såg reprisen av "svensk maffia" å kan inte låta bli att bli jäkligt irriterad på dessa små
horungar som tror att dom e balla för dom har hittat på att dom ska ha ett egen kriminell jäng
å typ tycker att de e ballt å begå brott,å dessutom sitta å skylla allt på taskig uppväxt
asså de finns bara ett par solklara andledningar till att dessa småungar har hamnat snätt
1) de e svaga individer! svaga individer hamnar i skiten för dom kan inte stå emot
2) de e ungar me dålig upfostran! vart fan e föräldrarna??
3) o-utbildade,o-intresserade,korkade/bokstavskombinationer
4) mindervärdskomplex!!

ja blir irriterad över att ungarna alltid våldtar de svenska språket!
ere ballt att medvetet bryta å snacka blattesvenska??
"eiiii ja ska cutta han värsta mycke om ja inte får parra"
öhhh va?! du e svansk,blond,å heter johan karlsson-snacka svenska!!
vill poängtera att ja inte ser ner på folk som inte kan språket eller som bryter
men ja ser ner på folk som medvetet å me flit gör det! de tyder ju bara på att man inte
har alla hästar i stallet...

de e alltid ett jävla gnäll om uppväxt å att man haft en svår uppväxt å bla bla bla....
bortförklaringar!!
jo vist spelar de roll, ens föräldrar ska ju leverera dom grundläggande värderingarna
å de e självklart att de e lättare om man har en stabil å härlig uppväxt
*men va fasen om ens föräldrar inte håller måttet så sök er nån annan stanns då!
de finns ju andra förebilder där ute!
*sök ett vättigt umjänge! klart att de går åt helvette om du umgås me kleti å pleti!

nu tänker ni kanske vem fan e hon å sitta å va fröken duktig..
å då svarar jag med att säga att de kunde ha gått åt fanders för mig me!
ja vet att ja har berättat om min papas död förr, å vist va de pissjobbigt när han dog!
klart ja hade kunnat lagt mig ner å givit upp när farsan dog,men va hade ja tjänat på det??
å även om de va förjävligt när han dog då ja va 16år så va de ju nästan jobbigare att
han inte dog knall fall...
precis! de alla inte vet va ju att farsan dog 96 men han blev ju lixom sjuk redan 92
3½ år levde vi kring farsans sjukdom,under 3½ år såg ja min farsa min stora starka trygga farsa fullkomligt tyna bort,långa perioder låg han på sjukhus,ja va inte så jävla gammal då å de va inte så jäkla lätt!!
å en sak ska ni veta,ja sticker inte under stol me att ja va ute på hal is!
ja umgicks me helt fel folk (de har inte gått så bra för dom,vi pratar kåken,droger,död....för vissa har de gått ganska bra dock! tack för det!!)
men hur som hellst,ja umgicks bland fel folk,ja snodde ganska friskt,ja rökte å ja drack,
betygen rasade å ja orkade knapt ta mig till skolan..

ja e så tacksam för att de fanns vuxna runt om mig,vuxna som guidade mig
ja e oxå tacksam för att ja blev meddragen å fasthållen i kyrkan å ungdomsgruppen
där fanns bra vänner,bra förebilder,bra etik å moral,samt värme å kärlek
slutligen e ja tacksam å stolt över mig själv för att jag e stark! på samma sett som min pappa inte la sig ner å dog utan kämpade i så många år på samma sett reste ja mig å kämpade!
ja bestämde mig för att kamma mig å ta tag i mitt liv,å ja letade upp positiva bra människor att ha omkring mig

allt handlar ju egentligen bara om å ha en bra grund me bra värderingar å att sen omge sig me rätt folk
me positiva människor bra människor å sen dessutom va stark å inse sitt eget värde!
å dessutom sätta mål i livet annars har du ju ingenting att blicka mot å ta dig till!!!
drömmar å mål e urviktigt! om nån säger att du e en jävla drömmare
tacka då å sträck på dig å sen går du mot dina drömmar!!


ja längtar å drömmer ...





Kommentarer
Postat av: Annso

Ååh, fan som jag har stört mig på det avsnittet! Jävla mongon! Det 'bästa' av allt är att dom sitter med rånarluvor på sig, för det är jobbigt att stå för sina åsikter och sitt liv, eller?!?!

2011-02-07 @ 09:18:35
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Annso

Ja! Kan du inte göra det? En kvart iaf ;)

2011-02-07 @ 14:28:52
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0