inte lätt att vara ung!

igår fick ja en insikt över att de e ganska skönt att inte vara runt 18 :)
fast om man e "vuxen" så förväntas man att ha alla svar,å veta hur man ska bete sig i alla situationer :)

lördagskvällen spenderade jag som "vakt" på min bäbis 18 års fest
de blev mycke samtal me trevliga ungdommar!
de glädjer mig att höra att många satsar på skolan,jobbar extra,å har sunda värderingar
ja älskar när dom e diskussions sugna å frågvisa :)
många gånger igår fick ja förklara min kristna tro å hur ja orkade lyssna på folk å varför ja tog mig tid
å va jag fick ut av att vara "extramamma" till emma ,å om ja kunde tänka mig att ha flera barn för ja va så bra att prata me :) ahahah fantastiskt!
ja e iof sig inte förvånad över att emma umgås me härliga människor me tanke på hur hon själv är!

stod en bra stund ute å prata me en jättesöt tjej,vi lixom klickade direkt av ganska tråkiga anledningar,
skönt me nån som på riktigt förstår ens sorg!
L`s pappa dog i cancer när hon va 13  år,å riktigt grymt va ju att när familjen fick veta hur de låg till så
gavs han bara 4v kvar i livet :(    (han levde 6v efter beskedet)
asså va fan gör man på fyra jävla veckor när man har fru å barn å nyköpt villa???
å dessutom borde ha kvar nästan halva sitt liv!!
nä fy fan de e en grym jävla sjukdom!!!
å hur i hela fridens namn möter vi folk i sorg??
nog fratt jag minns hur vänner bytte sida på vägen eller vände å gick åt ett annat håll
för att de e läskit att möta nån i sorg,å nog för att ja hade lärare som varken fattade hur tungt de va att ha en dödssjuk förälder,men dom fattade inte heller hur de va när ens förälder dött
L hade samma historier,klasskompisar som skrattat åt henne,lärare som klagat för hon inte va studiemotiverad,
å nu vänner som tycker att de har gått flera år å de e dax att rycka upp sig! vadå böla för att farsan e död han dog ju för tre år sen lixom.....nä folk kan inte sätta sig in i smärtan å saknaden
å vi som erfarat liknande händelser håller i hop å förstår varandra!

ja funderade även igår på vart ungdommarna får tag på sina cigg å all sprit???!!!
asså ja e ju inte dum i huvudet! ja har ju själv vart 16 å krökat
(åldersgränsen på tobak kom när ja va 17½ å ja hade aldrig problem att handla:)
klart ja fattar att de e aslätt att få folk att köpa ut...
asså ja skulle kunna köpa ut typ cider eller bira ,men har vissa krav
18 år gammal absolut! (då ere ju lixom lagligt att dricka ....)
inte hur mycket som hellst (rimlig mängd för EN å EN kväll
drickan ska drickas på en festlighet där jag e me PUNKT

grattis till den idioten som köpt ut sjukt mycke sprit till en 16 årig tjej som fan kunde ha dött igår
om hon inte hade haft en sjukt bra vän som hjälpte henne på muggen när hon tuppade av
eller om den smarta "värden" på festen inte hämtat mig ...(den "vuxna" på festen)
inte för att jag gjorde nått enastående utan för att ja gjorde nått som ett jäng ungdommar inte hade vågat
ja insåg att ja inte hade tillräckligt me vårdkunskaper å därför ringde jag 112
flickstackarn spydde som en gnu tuppade av slog pallet i muggen fick sämre å sämre andning,å tappade medvetandet...ambulansen hämtade henne vid 22 rycket å om ja har förstått de hela rätt så kom hon inte hem förns sen eftermiddag på söndagen dvs hon har legat på akuten me spritförgiftning å dropp i nästan ett fucking jävla dygn för att nån sopa inte nekat å köpa ut sprit å vin till henne
fan de e inte alltid sjysst att va "sjysst" ibland måste man tänka lite oxå!!
skönt att tjejen klarade sig i alla fall å tack gode Gud för att tjejer ofta går 2å2 på muggen så hon inte tuppade av själv!!!

men som sagt over all en kul kväll me trevliga ungdomar å party :)

ja hoppas att emma e nöjd me kvällen,de bör hon vara!!

Kommentarer
Postat av: emma

bra att du och l hitta varandra :)

du är verkligen en bra person att prata med och det behöver hon :)

kram

2011-03-02 @ 10:02:11
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0