mat

sveriges mästerkock, mina vänner... va ere för tragiskt program???
idag skulle de göras italiensk mat å som halvitalienska vet ja inte om ja ska skratta eller gråta :)
fast å andra sidan undrar jag ju hur produktionen anser att deltagarna ska laga italiensk mat på EN timme??
hela grejen me italiensk mat e ju att den ska ta tid att laga!
it mat e inte stark,inte svag,utan den har extremt mycke smak!
något du bara kan få till om du tillagar maten länge :)

min faster brukar göra egen tomatsås (på egna tomater ^^)
den innerhåller mig veterligen bara tomater olja vitlök å lite kryddor typ basilika å timjan (min gissning)
den e nästan genomskinlig, men den e helt outstanding!!
mitt ex anders -som e kock- va impad :) eller han kan fortfarande när vi pratar mat säga
"mmm matildes tomatsås!"

de ja vill säga e att italiensk mat e enkel å smakrik
den kräver TID å kärlek :)

min mamma e en jävel på att laga god mat! å min bror blev smittad men inte jag ! :(
eller asså ja har väl ett par parad rätter som ja vet blir bra men ja kan inte på långa vägar mäta mig med
andra familjemedlemmar!!

skrev precis detta till min bror på fejan :)

kära bror! du skulle ha vart me i sveriges mästerkock, du hade essat idag!!
italiensk mat skulle dom laga å utmaningen va tydligen risotto
(känner ingen som gör så god risotto som du!)
å hade du bommat det så va nästa utmaning Tiramisu
å de hade ju vart din grej så att säga
(mmm vattnas lite i käfta nu :)

shit vilket tråkigt stökigt å menlöst inlägg! men va fasen de e bara i rent jävulstyg för att ni inte kommenterar ;)

Kommentarer
Postat av: Annso

HA HA HA, bara grejen att Morberg är en av domarna är ju ett skämt! (hatar fanskapet)

Jag är inte alls hajj på det där med italiensk mat, men det kändes lite väl stressigt, jag menar en vanlig "svensk köttgryta" ska ju gärna puttra i flera timmar, och en risotto är ju en svår grej att få till rätt.



Hoppas att det blir roligare när det blir färre deltagare :)

2011-02-10 @ 08:34:34
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: julia

Hej Emmsi :)

Det är min kära gamla Andreas som är min älskling, vi har funnit varan igen efter några månaders "paus" :) Men ring mer än gärna nån dag, om du inte har mitt nr så kommer det här: 0760838671. kram!!!!

2011-02-10 @ 19:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0