de finns ingen anledning till att kämpa ensam!

har precis kollat ikapp mig på serien "danne och bleckan" web-serien på svt som handlar om
salong betong grabbarna
jäkligt bra serie!! men sen e ja ju oxå svag för  "historier" om folk som har vart på glid
men tatt tag i sitt liv - hittat sin grej- å lyckats vända sitt liv... vrålballt!
finns inget som gör mig så glad som när nån vänt sitt liv (eller jobbar på det) å e STOLT å lycklig över det!
så jäkla ballt när folk lyckas!
å nått som sätter pricken över i`t e ju när folk har vart på glid -> lyckats vända sitt liv -> "betalar" tillbax till samhället genom att stötta å hjälpa å guida andra samma väg
de mina vänner det e vackert!!
ja kommer alltid att se upp till folk som drar upp andra människor ur gyttjan!
å ja kommer alltid peppa folk som e förnuftiga nog å som sänker sin egna stolthet för att söka den hjälpande handen å låta sig dras upp ur skiten, för troligtvis e de svårare att ta hjälpen än att ge den!
här passar verkligen ett "ordspråk" som ja läste idag in!
ett ordspråk som för mig säger att 
- de e aldrig för sent att resa sig! de kommer troligtvis inte vara lätt men de kommer att gå!!

 En drake kan inte lyfta i medvind.

ibland behöver du motvind för att lyfta å ibland behöver du till å me nån som springer med dig å ser till att du
får luft under vingarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0