inte så jävla muntert!!

känner mig väldigt bedövad för tillfället! har svårt att kontrollera mina känslor..
vissa dagar kan jag böla till en låt på radion fratt den va fin typ å andra dagar
kan ja prata om död i min närhet utan att ens känna något...
idag kände jag att ja behövde vädra lite för ja höll på att sprängas,
så ja valde att titta på en helt fantastisk film som ja har sett förr
å som ja vet berör mig! "vid din sida" heter filmen, å ja kan låva att ja har tjurat :)
många har nog svårt att förstå detta men dom vet nog inte riktigt hur de ser ut runt om mig just nu!
de finns mycket som jag inte kan skriva om här -i respekt till dom de handlar om å berör lixom

mycke handlar om hur de ser ut i min släkt, bland dom som e mig närmst
att min mamma e sjuk vet ju folk som e här me jämna mellanrum.
vi vet ju inte va hon e för sjuk utan just nu tas de mycke prover å olika behandlingar testas
hon har ju haft typ lunginflammation sen i mars -mer eller mindre-
å hon åker in å ut på sjukan då hon får infektioner som resulterar i hög feber å andningssvårigheter
å nu senast även strul me hjärtat :(
de gör så ont å se henne för hon håller ju på att försvinna! hon har blivigt sååå liten å tunn!
ja har lixom redan sett min pappa tyna bort å dö, ja PALLAR INTE en vända till å de e nog därför
ja typ stänger av å lossas som om ja typ hälsar på henne hos tandläkarn..
i måndags satte dom igång me en cellgiftsbehandling på mamma vilket inte känns så jävla pepp!
men vi håller tummarna för att de ska ge bra resultat!!

min moster fick ett cancerbesked för ca ett år sen, de sitter så till att de inte går att opperera bort
så man har försökt att behandla henne me cellgifter, vilket nu har visat sig inte givit önskad efekt
å man har därför valt att  avslutat behandlingen för att hennes kropp inte orkar mer...
nog om det! ja ser hur kall ja låter, men ja orkar inte ta de till mig
detta e bara fakta , fakta om nån ja lossas att ja inte känner!

bara sen i sommras har flera av mina nära vänner antingen mist nära anhöriga till cancern
eller fått diagnosen, de känns lixom som om de e årets "kräksjuka"
blir cancer vanligare eller handlar de bara om att man inte talade om de på samma sätt förr?
hur som hellst e de en riktigt äcklig å förädisk sjukdom som vi måste forska mera på!!!

många av mina vänner mår oxå jävligt risigt just nu å ja håller mig som vanligt levande
genom att lyssna å finnas (har alltid vart mitt sett att glömma mitt egna)
nu börjar mina vänner sätta stopp för detta å börjar kräva att ja inte bara ska finnas utan oxå
öppna mig å ta hjälp tillbaka - detta på både gott å ont!
ja vet att de e rätt, ja behöver prata om det! men de e jobbigt, å ja känner att ja inte
har koll på mig själv just nu!!!
ja vet va som krävs mentalt för att för att handskas me sånt här å att göra de den här årstiden
e ju lika me döden typ!!
att ja dessutom lider av ångest å FETA sömnproblem gör ju inte de hela lättare!!!
ja e TRÖTT å SLITEN å skulle behöva ett par veckors semester från mig själv typ
men de går ju inte för nu ere ju JULFANSKAPET!!
helvettestiden om man jobbar i butik å döden för ryggen!!!
ååååhhh vilket positivt inlägg!!! NOOT!!! sorry kamrater!!


Kommentarer
Postat av: maggan

STOR KRAM till dig...ojoj vad berörd jag blev...livet är inte rättvist...ingen given..säger bara fy faeen till de som drabbas...

Ha orken och kraften kvar Emma.. du är stark det vet jag men kanske inte till vilket pris som helst..

Tur att jag såg dig här...såg ditt inlägg hos Maria därav min fråga till dig....var rädd om dig och julen är inte för mig något jag firar utan jag kopplar av med den jag älskar med lite mat och TV...thats it...mina barn firar på sina håll / vad är en mamma värd? Jag bryr mig inte utan ser till att jag själv har det bra. Mitt mål & syfte...sen skiter jag i allt annat hysteriska som finns *STRESS* blaha blaha...har aldrig skaffat mig det..

Livet är inte värt det..



Pözz Emma

2011-12-17 @ 22:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0