önskar mig en sån ju som man hade när man va liten....

de e snart julafton å ja har ungefär minus 200% julstämning!
julen för mig har alltid handlat om att umgås me nära å kära,ta tiden till att vårda kärleken!

delar av den glädjen försvann när pappa dog,ingen kan någonsin fylla de tomrummet som han lämnade efter sig!
han va min tvillingsjäl,min trygga punkt,min bäste vän,min energigivare, å min idol!

han e fortfarande mitt samvete! i nästan allt ja gör tänker jag på hur pappa hade gjort eller hur han skulle vilja att ja handlar i olika situationer, ja vill alltid göra honom stolt!

de finns så många människor omkring mig nu i mitt liv som ja så gärna hade velat pressentera för pappa,
människor som ja vet skulle må bra av hanns närvaro hanns  stora hjärta,hanns vänliga själ å hanns sinne för att hjälpa å stötta folk! han gav alltid den största respekten till folk å han dömde aldrig en människa, han ställde sig alltid på dom utsattas sida ....
han va rolig oxå! alltid hade han nå bus på gång å han skrattade så där härligt me hela kroppen!
han va en sån som alla ville hänga med...
om ja bara kunde vara en så god människa som han va! eller en tiondel så bra!
då vore ja stolt över mig själv!

julen ja.....

detta år e de ju lixom jävligt snurrigt i släkten å de känns konstigt att fira!
helt omöjligt att veta vem som e hemma å vem som e på sjukan,vem som orkar upp ur sängen 
å vem som kan träffas...

moster e ju fortfarande på celgiftsbehandling för sin cancer,morbror spenderar mer tid på sjukan än hemma
på grund av sina åkommor å skulle han va hemma i jul så lär han nog inte ta sig utanför dörren!..
sandra, min kusin å hennes man stefan har nyligen begravt stefans mamma som dog i cancer nu under hösten...
å mitt i detta kaos ska dom när som hellst själva bli föräldrar - vilket iofs e skitkul!-
men då hon e plannerad 17 dec så kan dom ju faktiskt ligga på sjukan på julafton :)

sen har vi ju min egna fina lilla mamma, som fortfarande e kvar på sjukan å inte alls mår speciellt bra..
även där e de ju celgifter på g - inte för cancer tack å lov- utan för hennes lungsjukdom som dom inte riktigt får nån rätsida på.. vem vet om hon e hemma i jul eller inte?! HOPPAS!

 å sen blir ju inget bättre av att man jobbar i butik där allt e helt hysteriskt vid den här tiden!
folk e helt stressade å folk har lixom ångest över att allt ska vara så jävla perfekt!
att de ska va 300 olika sorters mat, att man MÅSTE köpa bästa å dyraste klapparna. att man ska hinna åka till alla skilda föräldrar å hinna me mormor å farfar å kusinerna å .....
folk glömmer lixom de viktiga! folk glömmer att ta hand om varandra,älska varandra,å ta de lugnt!
att ta hand om sig själv!
folk glömmer att de inte handlar om prylar utan att vara tacksam för gemenskapen... tacksam för de lilla
tacksam för allt man har
folk glömmer att det är barnens dag!
här skulle ja oxå kunna blanda in min kristna syn på detta me julen..men... eftersom att klockan visar 05.08
å ja nu mest svamlar å ser ikors så väljer jag att avsluta här å hoppa i säng å hoppas på att sömnmonstret tar mig i sitt våld!!! de vore sjuuukt behövligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0