bara lite tankar..

ja förundras över att vissa mår så bra av att nedverdera andra å vara elaka!
va får man ut av det?
handlar det om att man själv mår så jävla dåligt så man känner att man måste
"sänka" andra för att själv framstå som bättre??
för de e väl ganska känt att många mobbare mobbar för att dom e rädda att själv bli mobbad...
de kostar så himla lite att säga nått vänligt eller tex lämna en upplyftand å peppande kommentar
på en blogg!
själv måste ja erkänna att jag mår bättre å känner mig bättre om jag e vänlig
dvs de blir ju en vinn vinn situassion!
om lotta blir glad av att jag säger att hon gjort nått bra å om jag dessutom mår bra av att säga det
så måste väl det vara bättre än att ja säger att hon e ful för de mår ju ingen bra av?!

folk brukar fråga mig hur jag orkar ställa upp för folk å lyssna på folks problem osv osv
de e enkelt för ja mår bra av att känna mig behövd!
så mycket av de jag gör för andra vinner jag oxå själv på :)

ja e uppfostrad med att man hjälper andra om man kan hjälpa till!
visst de händer ju att man blir utnyttjad ibland helt dumknullad! men å andra sidan
så måste jag ju säga att till 95% så får ja ju hjälp tillbax när jag är i knipa!
kanske inte av samma människa som jag en gång gjort nått bra för ,men om alla lever efter mitt tänk
så spelar de ju ingen roll,för de spelar ju ingen roll om de e lotta eller pelle som hjälper mig om ja får typ
soppatorsk på bilen,
även om jag har hjälpt lotta för 2år sen så e ju de viktigaste att jag får hjälp
om de nu e pelle som kommer me soppadunken så kanske nisse hjälper honom att flytta helgen efter
å sen får nisse låna pengar av sara å när sara blir lämnad av sin kille så finns lotta där å stöttar henne
check cirkeln e sluten!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0