påsk,tro,å katerina :)

ja ska "fira"långfredan på riktigt imorn,den ska ju enligt kristen tro va låååång å tråkig å de lär den ju bli eftersom den ska spenderas på jobbet :)
egentligen får ja ju inte jobba hårt imorn heller hahahaha men ja e ju inte den som plockar russina ur bullen
(eller jo de gör ja ju visst för russina e ju smarriga som fan )
men de ja menar e att jag inte väljer dom "braiga" bitarna ur min tro...
ja har ju lixom inte direkt fastat,de skulle tjockot aldrig greja :)

påskafton har jag tänkt att spendera i solen,hur vet ja inte ännu men ja antar på ballen
sen blir det midnattsmässa å för en gångsskull så firar inte min familj
jesu DÖD utan hanns uppståndelse med andra ord släktmiddag på söndag :)
vi i sverige e ju lite konstiga som firar marias graviditet alternativt lååånga förlossning=julafton
för inte firar vi jesusbarnet inte :)
 å sen firar vi jesus död ...
men iår har altså min släkt -av misstag-fått till det rätt :)

skrev denna status på fejan idag..

bb katerina hävdar att hon e jätte kristen (va nu de innebär?)
å därför kan hon inte tävla i matätar tävlingen för frosseri e ju en dödssynd..fast rätta mig om ja har fel-de e väl typ katoliker som gillar de där me dödssynder? :)
dessutom e väl de hennes minsta problem me tanke på att hon svär mer än mig å gärna me gud inblandad å strippar 3 ggr om dan.....fejk!

å detta e precis va jag menar att flascha sin tro när de passar men sen glömma å gömma den när de inte passar eller blir lite obehagligt!
ja säger inte att jag lever som nån mönsterkristen!
ja vet ju förvisso inte vad som förväntas av en mönsterkristen????
men ja röker,dricker,svär,ligger,ljuger,osv osv osv så visst gör ja fel
men jag målar inte heller ut mig som ultra kristen,specielleller bättre än alla andra
ja är människa punkt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0