va sägs om att skola lärarna lite :)

ingenting gör mig så förbannad som de svenska skolsystemet å efterblivna lärare!

att så många barn å ungdommar går till skolan å har ont i magen å e livrädda för va som ska hända
å va dom ska utsättas för..
att många mobbade elever får byta skola för att skolans ledning å lärare inte har
koll,utbildning,ork å vilja att gå emot barn å ungdommar som sprider skräck på skolan
å kom inte å säg att de inte syns eller går att upptäcka va som händer för de e bara skitsnack!!
de handlar om att öppna ögonen OCH när du ser nått galet så sätter du stopp för det!
bra regel borde vara bete dig eller bli avstängd" punkt!

eller  psykopat lärare som får vara kvar fast eleverna klagar å anmäler
under mina 13 år i skolan så har jag haft många lärare som inte borde vart där!
*en pedofil som älskade att kladda på oss flickor å ALLTID klev in i duschen
för att "kolla att vi duscha"
*en psykstörd gubbe som kastade kniv mot en klasskompis
*en hamnade på kåken efter att ha misshandlat sin fru,han söp även ganska ofta på våra lektioner
*en ligger sedan många år tillbax på psyk (han va dock en fantastisk lärare)
*en va transa :) å gillade att filma sig själv (hua hua de va en film som inte gick av för hackor)
*ett jäng gamla å senila
*en nazizt
*ja å så ett par som knullade både elever å andra lärare på skolan...
men dom värsta va dom elaka å dom som inte gillade en å visade det

ja gick igenom högstadiet å första året på gymnasiet med en pappa som va dödssjuk
stora delar av tiden låg han på huddinge sjukhus
ja va livrädd under denna tiden,rädd å slut!
men fanns de nån förståelse? nopp inte speciellt
ja va 14-16 år å levde med en vanlig tånårings problem å dessutom
pendlade jag mellan hopp å förtvivlan,mellan hem å sjukhus såmtidigt som jag såg min far tyna bort..

det skiljer 4 år mellan bilderna !!




under sista året dvs när jag gick första året på gymnasiet minns ja ett bråk med en lärare
birgitta milits en riktig horkärring!!!
ja gick till henne för att söka ledighet från hennes lektion för att hjälpa min pappa
till sjukhuset -de pinsammaste han viste va att behöva fråga om hjälp på sjukhuset
för att få nån att köra honom i rullstol till hjärtavdelningen,pappa tyckte att de va nog så illa att bli ditkörd av nån i familjen-
birgittafitta medelade mig att ja redan missat tillräckligt många lektioner
-konstigt! ja hade sömnproblem,konsentrationssvårigheter och va livrädd,att plugga var inget som stod högt upp på listan!-
hur som hellst hotade hon med att om jag inte kom på hennes lektion så skulle ja få ig
+ att hon skulle se till att ja förlorade mitt studiebidrag
jag såg henne i ögonen å svarade
"jag har många vidriga lärare men bara en fantastisk pappa,skolan kan ja plugga ikapp när som hellst"
sen vände ja på klacken å åkte hem till pappa..

efter farsans död så gick jag om ettan å självklart fick jah samma horfröken
hon viste mycket väl att min farsa dött under sommarn,trotts det så fortsatte hon att nedvärdera mig så fort hon fick en chans

vi skulle blandannat skriva en uppsats (japp ja hade henne i svenska å relion)
ja skrev en uppsats om mina senaste fyra år,å när ja fick tillbax den så hade den inget betyg
ett medelande va allt hon lämnat
"man kan inte sätta betyg på känslor"
ja blev rasande! tyckte hon va så sjukt jävla feg!!
lämnade uppsatsen till en annan svensklärare å bad honom läsa den å betygsätta den
ja fick ett vg+ på den av honom å fick även läsa den högd för mina klasskompisar
(hade honom i drama men jhan va även svensklärare)


nåväl,skolan har förstört mycket för mig! å ja har hört sååå många som blivigt
så sjukt behandlad både av andra elever eller lärare ..........


Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom

Tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar med fina priser på min blogg så passa på att gå in och kolla:)

Du hittar tävlingarna högst upp i vänsterspalten:)

Finns även en dagens bloggtävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika besökare dagen:)

http://www.domkallarmighannes.com/2011/04/helgens-blogg_18.html

2011-04-19 @ 18:17:46
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: m3lind4

Bra skrivit!

2011-04-19 @ 19:24:26
URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se
Postat av: m3lind4

Bra skrivit!

2011-04-19 @ 19:24:27
URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se
Postat av: Jullan

Jo visst finns det störda lärare, helt jävla sjukt hur sånna människor kan få jobba med barn och ungdomar, lider med dig när jag läser detta.. men nu ska dom ju införskaffa lärar-legitimation, vilket förhoppningsvis bidrar till något gott..

2011-04-19 @ 22:08:26
Postat av: emma

jullan: de låter fantastiskt om de nu blir bättre?!dom flesta av dessa lärare va ju utbildade å hade behörighet,vilket inte verkade hjälpa! lärare borde lixom präst vara ett kall!!



m3lind4: tack så mycket :)



johanna: ja e helt ointresserad av dina tävlingar,å du e uppenbarligen helt ointresserad av de ja skriver så surfa vidare...

2011-04-19 @ 23:56:36
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Embla

Oj, läskiga lärare...



Sjukt bra skrivet för övrigt, as always :)

2011-04-21 @ 23:22:03
URL: http://frokennoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0