kommentar blev inlägg...

läste min bäbis blogg å va tvungen att skriva en liten kommentar
när ja satt där å skrev kände jag att jag helt plötsligt satte ord på många av mina känslor som ja har just nu..
å insåg att detta är nest intill ett blogginlägg :)
ni får nu kommentaren precis som ja skrev den,för ja pallar inte att pilla å dutta å göra om kommentaren så
den ska passa bättre som ett inlägg...
nä för ja e trött å måste sova! :)

bäbis du måste ta hand om dig!!
du e precis som ja e eller va,du sätter alltid andra före dig själv å kan aldrig bara ligga hemma å ta de lugnt även fast att de e de du skulle behöva ibland...
gör inte som ja har gjort! de e hårt å gå in i väggen!!!!
å faktum är att när du själv behöver hjälp å förståelse så är det inte många av dom du hjälpt som betalar tillbax! tyvärr men man märker snabbt vem å vilka som e riktiga vänner när man själv kolapsar!

ja säger inte att du ska sluta å va den fantastiska människan du är! absolut inte! de e vackert att hjälpa andra å ja förespråkar det!
men inte till vilket pris som hellst!
varje gång du flyger får du höra något väldigt smart något vi borde leva mer efter!!
"vid nödsituassion förse dig själv med en syrgasmask,trä alltid på dig din egen mask först innan du hjälper nån annan"
å de e så självklart för om du inte hjälper dig själv först så kan du inte vara till någons hjälp!!
sen förespråkar jag självklart "hjälp så många du kan å va en god människa" men glöm inte bort dig själv!!! de kanske inte händer nu eller om 2 år eller 7år men väggen kommer nån gång,ja trodde aldrig de skulle drabba mig men baaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0