nej jag är inte rasist men jag e inte heller sämre än dom!!!

ja känner mig lite tudelad just nu!
de e mycke snack kring politik nu å kring sverigedemokraternas vara eller icke vara...
just nu finns de ju inte så mycket att göra! vi kan inte få dom där ifrån där dom är !
 7,5% har röstat dit dom,
varför vet jag inte,men dom har väl sina anledningar å de e deras rätt!
om nu 7,5% har röstat på dom så är dom ju där dom "ska " vara där, varelse ja gillar det eller inte.
självklart ska vi se till så dom inte får igenom sina sinnessjuka åsikter,vilket dom inte heller kommer att få me tanke på att de behävs maioritet för att få igenom förslag å ja har svårt att tänka mig att dom skulle få me sig några andra :)
nån stanns gjorde vi ju fel från början! varför lät vi dom inte berätta å debatera sina åsikter mer?
då hade dom ju inte fått lika många röster + att ja tror att många röstade på sd för att dom ansåg att dom behandlades illa... vi måste lära oss av det! vi måste lära oss att demokrati är a och o,hade vi låtit demokratin haft sin gång så hade det sett annorlunda ut!

ja har läst sds politiska punkter och ja mycke e rasistiskt och mycke är helkorkat!
sen tro de eller ej men vissa grejer dom säger är bra!
man måste lyssna även om man inte gillar dom helhjärtat eller ens ett uns!
ja gillar inte blå politik heller men visst e delar av deras politik okej?!
istället för att tro de värsta så tror jag att vi måste hoppas till att dom andra politikerna står för sitt ord
å tänker på vårt land! och kanske kan dom lära sig något av sd,
ty dom sitter ju där pg av ett stort missnöje på samhället!
å dom sitter oxå  där för att hör å häpna ! många med utländskhärkomst röstat på dom

ingenting kommer att bli bra av att möta dom med hot ilska å våld!
våld föder våld och visar endst att "vi" är sämre än dom!!
möt dom halvvägs möt dom med medmänsklig respekt å vi kommer att vinna !!

nu tänker säkert många
-men förhelvette emma har du blivit störd? dom e ju onda rasister......-
ja fast nej eller jo ...men
asså dom hatar inte folk från andra länder,dom vill inte döda å utrota (hoppas jag)

1)dom anser att vi tar in för många invandrare
kan vara villig att hålla med,man ska kunna ge dom vettig hjälp oxå invandrarna å flyktingarna altså!
-sen e kanske min stoppsiffra en annan en deras!

2) dom vill ha större krav på invandraren,altså att dennne ska anpassa sig till ett liv i sverige,
genom att lära sig svenska,och leva enligt svenska lagar å anpassa sig till de svenska samhället

-låter inte helt tokigt i mina öron! ja anser oxå att lära sig svenska e en jätte viktig del i att leva i sverige,
att leva efter sv lagar å regler tycker jag att alla ska göra!även svenskar!!
hurvida invandrare ska fira sina högtider gå till sin kyrka osv e ju upp till dom de skiter jag i faktiskt!!

3)dom e för hårdare straff,å snabbare straff,och  om man kom som invandrare även utvisning efter avkänat straff
-även här håller jag med,de svenska rättsystemet e ett jävla skämt!! utvisningsfrågan vet ja inte riktigt,på ett sett e jag för,de beror väl på brottet kanske?!
kan tycka att man försatt sin chans om man blivit hjälpt å omhändertagen av ett land å dess befolkning å sen pissar dom i ansiktet genom att råna en bank eller våldta någon,eller lura staten på pengar ...
sen e inte jag för livstid eller dödstraff, utan tror på vård å förändring av en människas tänk å situation..

4).....sen står dom ju för massa sinnessjuka grejer som ja inte alls kan förlika mig med...
men ja ville visa att dom inte bara e dumma i huvudet
som sagt möt dom inte me förakt de gör dig svagare än dom! möt dom med mänsklig respekt å vinn över dom me hjälp av kärlek
MÖRKER VINNER INTE ÖVER MÖRKER UTAN LJUS VINNER ÖVER MÖRKER!!

Kommentarer
Postat av: Youknowme

Jag lade min röst på SD men jag är verkligen inte sverigedemokrat.Eftersom sverige har en rätt stor bristande demokrati,man får säga vad man vill men N A D A om integrationen eller invandringen då blir man automatisk rasist och fryses ut eftersom både moderaterna och sossarna hjärntvättat nästan hela svenska folket till det. det enda handlar om för jag tror de flesta "sverigedemokrater" att invandringen är för hög och att rättsystemet har pajjat totalt. Skulle alla andra partier ta debatten med dom och inte vara så fega och kanske dessutom sno några idéer av SD så skulle det nog gå bättre nästa val.

2010-09-22 @ 17:31:09
Postat av: Youknowme!

Jag lade min röst på SD men jag är verkligen inte sverigedemokrat.Eftersom sverige har en rätt stor bristande demokrati,man får säga vad man vill men N A D A om integrationen eller invandringen då blir man automatisk rasist och fryses ut eftersom både moderaterna och sossarna hjärntvättat nästan hela svenska folket till det.Rasism är äckligt och vidervärdigt, och man bör kalla Nazister för rasister icke vanliga svenssons! det enda handlar om för jag tror de flesta "sverigedemokrater" att invandringen är för hög och att rättsystemet har pajjat totalt. Skulle alla andra partier ta debatten med dom och inte vara så fega och kanske dessutom sno några idéer av SD så skulle det nog gå bättre nästa val. Hoppas jag ej behöver rösta på sverigedemokraterna igen men är beredd att göra det om inget händer och om inte den sanna demokratin återskaffas igen PUNKT (.)

2010-09-22 @ 17:36:20
Postat av: emma

tack för kommentaren!

ja de du skriver har väl en del sanningar!!

ja känner dock inte att ja stödjer deras politik så pass att ja skulle kunna lägga min röst på dom!

men ja respekterar ditt val å du har all rätt i hela världen att lägga din röst där du vill ;)



oxå modigt av dig att kommentera,de kan nog skapa en viss debatt :)

men ja uppskattar ju rakhet så tack!

synd att du inte skriver vem du är dock de lär reta folk :)

2010-09-22 @ 17:36:52
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Youknowme!

Röstade på dem enbart eftersom det måste finnas en dialog kring ämnet. Om inte sd kom in i riksdagen så skulle det inte finnas en debatt kring ämnet alls,och allt skulle bara fortsätta tills vi har så många människor och så mycket mer fattiga människor i sverige än vi har idag. nu blir de tvugna att ta debatten annars är sverige rökt! Och bara för att SD nu sitter i riksdagen så är inte det hela världen, ingen kommer dö och jag tror knappast att hela sverige går under heller. Man märker hjärntvätten nu när "häxprocessen" är igång, se bara på reaktionen: "Döda alla som röstar på sd" typ.. Nazismen och kommunismen körde med samma sak och det slutade med utanförskap och väpnat motstånd ivissa fall inbördeskrig. Regeringen bör ta debatten och ta hand om de som redan bor i sverige istället för att släppa in en massa miljoner till som vi inte kan ta hand om. Önskar jag kunde avslöja mig men kanske gör det när folk fattar galloppen.

2010-09-22 @ 18:28:43
Postat av: emma

ja tror vissa aldrig kommer fatta!

ja kan erkänna att jag va sjukt upprörd i söndags å ja gillar fortfarande inte att de sitter "rassar" i riksdagen,igentligen tror ja inte att just dom kommer göra speciellt mycke skada,men detta har skapat nån sorts kaos!å om detta kaos å hat fortsätter så kommer det att bli väldigt smutsigt!

folk måste lära sig att världen går framåt,lära sig att världen förändras,men man måste oxå lära sig att tänka själv,ta reda på faktaläsa mellan raderna..

ibland får man inte som man vill,då måste man göra de bästa av saken,inte göra det till mer problem!

folks största problem e att dom inte tänker själva utan lyssnar på mamma,faster,grannen ,chefen ,hästen,å media ja å då blir de ju så här .. fjädern blir en höna å sen blir de kaos i hönshuset....

2010-09-22 @ 23:55:11
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Emma

Skit bra skrivet emma :)

jag som inte alls e insatt vet nu iallafall lite vad sverigedemokraterna står för :D

hoppas det e bättre i halsen nu?

kramisar

2010-09-23 @ 09:38:40
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0