känner mig fett flummig ...

de e okej att ha ont! jävligt ont! då åker man till sjukan å får smärtlindring å sen knarkar man tills man sover!
de e okej att ha feber! hög feber! då stoppar man i sig alvedon å sen ligger man å sover eller feberyrar
vilket inte e så himla jobbigt :)
men att ha denna äckliga fitt hosta,riktigt kliande som aldrig ger sig de e så jävla jobbigt!!
ja har så jävla ont i alla "hostmuskler" hela halsen e full me sår ja  kan inte sova,
de e de som nog e de värsta ja e sååååå trött
sätter allt mitt hopp till min nya medicin!
japp va nere på vårdcentralen i dag å fick lite nya prylar...
hon kunde inte riktigt setta nån diagnos,de e ett riktigt elakt virus å virus kan man inte bota me medicin :/
men iom att de smitit ner i mina luftrörså behandlas jag för luftrörskatarr även om den bara är i begynelsefas lamationen,(fick mollipekt redan i torsdags)
ja har även nån form av infektion i bihålorna så ja fick nån dunder nässpray utskriven
(den skulle du gilla emma! helt super)
den innerhåller cortison å de e ju bra man riktigt känner hur den sticker iväg å igenom alla bihålor å rensar upp...
läkaren va även inne på om ja faktiskt har öroninflamation
(lite klurigt att se på mig då jag e ett så kallat öronbarn)
men vi kände att de  e onödigt att skriva ut antibiotika  utan vi hoppas på att nässprayen tar
hand om örat oxå ...
slutligen skrev hon ut cocillana en hostmedicin som ja aldrig tidigare prövat
men ja har dock hört ganska mycket illa om den dels kan man få väldigt ont i magen,å dels kan man
få kramp i gallväggen vilket ja har fått tidigare när ja ätigt citodon å de mina vänner e verkligen skitäckligt!!
för de känns ju som att det är hjärtat som krampar :0
medicinen innerhåller morfin och etanol (alkohol/sprit) så man kan oxå bli typ full...
tog medicinen för typ en timme senoch känner av att hjärtat slår lite extra slag fast de e ingen fara, ja känner mig oxåå öm typ i mellanjärdet men ja tror att de e av allt hostande?!
men framförallt så e ja snurrig :) känner mig trött å lite lullig...händerna e lite skakig så om de har blivigt nått konstigt dubbelslag nån stanns så e det av  den anledningen..
nu ska jag pröva om ja kan sova! de vore ju himelskt!!!
har ju inte sovigt mer än 4-6 timmar dom sissta 2-3 dygnet  å de suger!!
så natti natti!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

den har jag redan men den fungerar inte på mig :S



jag tror du behöver en riktgit lugn vecka och vila ut emma, och bara ta alla medeciner och sova ut.

Hoppas dte blir mycket bättre snart <3

2010-09-23 @ 09:40:22
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0