icas nya iq test...

ja e så jäkla inspirationslös,orkeslös,å TRÖTT!
folk e så störda!
så jävla tröga!!
okej ja kan ju ändå inte sova så nu har ja roat mig lite på paint :)
min ritning e kanske inte den bästa (både ja å paint suger!)
men ja tror ändå att ni fattar för ni e ju smarta!!
okej! vi fick nya terminaler för?? 3 månader sen kanske,
å varje dag e de kanske 300 pers som absolut inte fattar hur dom ska bete sig..
asså okej att de kan va lite knepigt eftersom alla terminaler ser olika ut i alla butiker,
man letar väl efter vissa tecken lixom?! antingen ska man dra sitt kort å då bör man hitta nån sorts "glipa"
vi har en låång blålysande glipa på terminalens högra sida...
har man chip bör man hitta ett rimligt hål,vi har ett hål på ovansidan även de lyser blått
sifferknapparna e ju rimliga att andvända för att slå koden
att man okejar me grönt å stoppar me rött e väl inte direkt nån nyhet eller???

okej hur gör då dessa 300 spåniga kunderna?
jo
få fattar vart dom ska dra sitt ica kort, många stoppar ner de i chipläsaren fast dom inte har chip på kortet
vissa håller det över chip hålet i hopp om att hålet ska läsa av magnetremsan me nån sorts laser
oroande många lägger kortet mot bilden som beskriver hur du ska dra ditt kort,å så drar dom de fram å tilbaka :)
*dom som har chip har oxå problem..
många försöker göra ett eget hål å trycker in kortet längst ner på maskinen typ in under maskinen
(altså nere vid stopp å ok knapparna)
andra sätter ner kortet me chippet uppåt..hur tänker man då??

okej när folk äntligen har lyckats me kortet så kommer de svåra,dvs att följa info som e typ på en 8 årings nivå
"knappa in din kod,avsluta med ok"
"godkän me ok"
"ta ur kort"
svårt va?? ojo ja har sett många som misslyckats me detta ska ni veta...





när folk trycker in sitt kort under maskinen brukar jag säga
" de e helt okej att andvända de hålet som redan finns"
de tycker jag e kul å så ler ja stort..
om kunden då skrattar så vet jag att de finns hopp!
om kunden blir arg så vet jag att den har ett dåligt sexliv :) ahahahha
nä men ärligt man måste få skoja lite i kassan annars dör man ju...

nu ska ja försöka sova...de kommer nog att gå så där....

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

HAHAHA! Tack för dagens asgarv! Underbart! Jag hojtar till när det är dags att sluta vara mamma så kanske jag också kan komma och jobba med söder's förståndshandikappde ;)

2010-09-19 @ 10:17:10
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag dör XD

2010-09-21 @ 08:35:27
URL: http://missperfect.devote.se
Postat av: Mima

Haha... du så jävla skön! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0