skönt att ja redan e färdi röstad, kasta hur jävla mycke bajs ni vill på varandra fram till på söndag mig kvittar det,min röst e redan tagen :)

ja va å röstade i dag!

fattar inte folk som inte utnyttjar sin röst! ja menar de tar typ 5 minuter (max)
du kan göra det under 2-3 veckor på helt okej tider å på många ställen så alla borde ju kunna slinka in nån stanns innan eller efter jobbet lixom...

jaha å va ska man rösta på då??
ja va ska man säga? de viktigaste e ju att man går å röstar!!
personligen tycker ja att man bör sätta sig in i detta, även om man e ointresserad!
asså de handlar ju om vilka som ska styra landet!
visst kan man hänga med i media karusellen,absolut!
fast ja tror ju att den infon e "köpt å vinklad" framförallt  tidningarna ...
å tv debatterna e ju bara pajkastning!!
nä läs på om partierna å andvänd din egen hjärna!!
diskutioner me vänner e oxå bra (om man har öppna vänner)
å de e viktigt att man diskuterar me olika vänner,ja menar de ger ju inte så mycket att diskutera me 
dina vänner som röstar på samma som du, de blir de inte mycket diskution av :) 

om ni e intresserade av min åsikt så kan ni fortsätta att läsa..e ni inte intresserade så klicka på de röda krysset uppe i högra hörnet...:)

ja anser att de igentligen bara finns TVÅ partier att rösta på
moderaterna å socialdemokraterna
de e ju dom som e ledande å tillräckligt "breda" för att kunna styra sverige..
sen vill dom ju göra det på två helt skillda sätt..
ps detta e mina ord å mina tankar....

moderaterna
e för att alla själva ska bestämma över sitt liv å sina pengar å oxå lösa sina egna problem..
dom vill gärna privatisera sverige 
vilket i min mening kommer att göra oss till ett nytt usa utan nån som hellst välfärd

socialdemokraterna e för ett gemensamt samhälle där man hjälper sin nästa..
ja gillar den tanken! självklart ska man ju få mer "lön" om man jobbar hårdare eller tar er risker osv
altså klart du ska få behålla dina pengar! men de e skillnad på att behålla å va snål!
ja gillar ett samhälle där alla människor räknas där alla (trots inkomst) får samma vård å har samma
förutsättningar,får samma kunskap i skolan osv osv att alla individer behandlas som människor

vänstern e ju helt rimliga faktiskt!
dom har en human politik å vill satsa på ett tryggt samhälle för alla människor
ja tycker att dom värnar om viktiga frågor å verkar ha sunda värderingar..

miljöpartiet e ju helt pinsamma!
visst e miljön viktig men man kan ju inte driva ett land me typ en fråga!
dessutom e dom riktiga kappvändare som kan tänka sig att byta block om de bara gangnar dom..
patetiskt! hoppas att folk ger fan i att lägga sin röst där!

centern säger sig vara de borgliga gröna... ja får inget grepp alls om dom,
dom säger ju inte vad å hur dom vill ens i sin egen "reklam" utan bajsar på andra å
de tycker jag e pinsamt 2010 !!
detta e deras egna ord,men va betyder det????
• Ska vi utveckla RUT som ger jobb, företag och nya möjligheter för kvinnor - eller ska vänstern få hota en hel bransch?
• Ska vi riva hindren så att fler unga får jobb - eller ska vänstersidan få fördubbla arbetsgivaravgifterna för ungdomar?
• Ska valfriheten i välfärden öka med fler alternativ - eller ska vänsterpartierna få införa nya begränsningar?
• Ska vi använda marknaden som en kraft i miljöarbetet - eller ska vänsterns förbudspolitik få bromsa resultaten?

kristdemokraterna
får ja ingen hum om alls!
dom känns gammla i sitt försök om att vara unga å flächiga :)
å de känns som om dom har hamnat i fel block (?) då dom vill värna om den lilla människan eller???

folkpartiet
har ja ingen koll på alls,ja ber om ursäkt
( i en diskution idag så kom ja på att ja typ inte ens hört talas om dom :)
har dom hetat nått annat förr eller har ja helt enkelt bara missat dom i hela mitt liv? :)

sen finns de ju 3 partier till som de pratas mycket om ...

sveriedemokraterna
,som bara för en fråga,frågan om invandringen typ..
ja kan motvilligt erkänna att dom har träffat rätt på nån punkt å att dom gjort så att ja å vissa vänner haft många bra diskutioner.. ja kan tycka att om du kommer till sverige å har plan på att rota dig här så borde de vara o och o och ett rimligt krav att du lär dig svenska å att du anpassar dig till svenska lagar å regler!
vill du be till allah,inte äta ko,bära turban, så e väl de okej,men i sverige e de inte okej att slå sitt barn,tvångsgifta sina döttrar,gifta sig me 7 fruar,tvinga sina barn att fasta så dom inte klarar skoldagen osv osv..
att svenskar inte ska få sjunga sin nationalsång utan att vara rasister e sjukt
(vi fick inte det när ja tog studenten för de va tydligen stötande)
ja ni fattar nog va jag resonerar om ..

sen har vi piratpartiet
även det e ett parti me typ en fråga ...som handlar om övervakning fildelning osv osv
om ja inte har missuppfattat de hela så har vänstern stora delar av piraternas tankar oxå
fast kanske inte på ett så omoget sätt..japp piratpartiet för mig känns som ett
"ungdomsparti" som typ står i ett hörn å vrålar att dom vill fan inte pröjsa för en cd när man kan ladda ner på nätet...de dom inte fattar e att en artist tex har sitt artisteri som sitt jobb
dom lever på inteckterna från sålda cd skivor så om alla laddar ner musik gratis så kommer de ju inte göras nån mer musik, eller i alla fall inte me samma utbud...

å sisst å typ äckligast kommer fi
visst de e klart att man å kvinna ska vara jämnlika även svart å vit,tjock å smal..
nu e de inte så! även om de e 2010 så e mamman ofta hemma längre än männen
å ja tror hör å häpna att många vill ha det så! självklart måste valet finnas men de gör de väl redan (?)
att de oxå ofta innfinner sig så att kvinnan städar mer e väl oftast inte mannens fel utan kvinnans jävla kontrollbehov !
ja har killkompisar som inte får städa för dom "städar fel" ja men städa då kärring! :)
men de pratas aldrig om jämnstäldighet  när de ska meckas bil,klippas gräs,bäras ved, renoveras eller annat
"mansgöra" nä för fi står bara för kvinnan! alla män e djur! e de inte så???
äh de där e bara en jä'vla sörja låt folk få avgöra själv hur dom vill leva i sin familj
å ge inte mig dåligt samvete för att ja inte röstar på mina medsystrar :)
hahah ja vägrar va nån jävla ninjafemenist!!!

oj detta blev ju långt sorry! :)
kommentera gärna ja vill veta hur ni tycker å tänker!

Kommentarer
Postat av: alicia

Haha, aa vi hungrar ihjäl här ;) nämen det är kul vad man har för smak, alla har så olika va de tycker är snyggt. Jag kommer att rösta på folkpartiet, gillar att de är ganska så fria, bra skolpolitik och tycker att de har en bra "invandringspolitik" eller vad man ska säga.

Det är sjukt viktigt att man röstar, även om man röstar blankt. Bara man gör det! :)

2010-09-15 @ 12:18:47
URL: http://wonderlandalicia.wordpress.com
Postat av: Emma

haha jag kan verkligen ingenting om dom olika partiern:S

borde kanske läsa på lite haha :)



åh nu är jag ju nyfiken vad du bheöver råd om ;O



hoppas du mår bättre nu emma pemma :D<3

2010-09-16 @ 19:51:16
URL: http://missperfect.devote.se
Postat av: Annso

Jag har för första gången faktiskt satt mig in i politiken, lite iaf. Jag tänker rösta rött, kanske tillomed ultrarött (vänstern). Jag gillar inte allt som de röda står för, men jag kan inte på något vis förlika mig med dom blåa. Omänsklig, det är vad deras politik är. :/



Jag vill leva i ett Sverige där alla räknas. Där alla är lika värda och har samma möjligheter. Det kan inte alliansen erbjuda.

2010-09-17 @ 09:49:14
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0