katastrof!

okej de svenska folket har  talat idag...
säga vad man vill om resultatet... ni som läser min blogg har väl snappat upp att jag inte e
blå å kall utan röd å kärleksfull :)
dvs ja e inte speciellt glad just nu!!
de värsta e väl igentligen inte att alliansen vann (????) valet
för igentligen har dom väl inte vunnit??? ja visst dom fick högre siffror än dom rögröna men dom har ju inte maioritet
de stör mig igentligen inte så mycket om folk röstar blått eller rödgrönt!
de som stör mig e att de finns folk som inte bryr sig! att folk har noll koll,att folk inte tar sitt ansvar å
skaffar sig vetskap å kunskap,,att folk inte orkar,att folk inte inser viken gåva de e dom får hem i brevlådan!!!
att folk inte fattar att röstkortet ger dom rätten att vara med å bestämma-vi lever i en demokrati å mina vänner det e vackert!
jag känner mig själv å ja visste att ja inte skulle hinna,palla eller ha lust att rösta idag därför tog ja mitt ansvar å röstade redan i tisdags :)

okej så nu vet ni att jag e röd å att ja har svårt för soffliggare !!!

men något som jag har ännu svårare för är razister,nazister å annat avskum!
hur i HELVETTE!! kan sverige rösta in ett sånt pack i riksdagen
asså sverge e ju ett land som e rädda! å vi höll inte heller på demokratin,alltså dvs
vi lät inte sd vara med i valdebatter osv vilket gjorde att dom aldrig ställdes mot väggen deras "politik" ifrågasattes aldrig, jag tror att många röstade på sd för att dom tycker att de e lite ballt,för att dom e less,å framförallt för att folk tyckte att de va dåligt att dom inte fick ta plats att sverige inte va demokratiskt!!
svårt ja de vet jag,men ja undrar hur resultatet hade sett ut om sd hade släpts in i valdebatter osv???

nä fi fan de e inte en blå regering som styr i 4 år framöver de e fan en svart regering!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du är helt otrolig Emma! Jag sitter här, helt mållös! :O Ska pussa och krama ihjäl dig nästa gång vi ses (om du är frisk, blink ;))



För det första, det värmer så jävla mycket. Du har så rätt i din jämförelse. Jag blir så rörd och glad, och tacksam för att jag känner dig!!! Jag kan alltid räkna med dig och lita på dig! Tack för det! :*



För det andra, WOW, din engelska är ju helt perfekt!!! Och du gillar inte ens å prata/skriva engelska, om jag inte minns fel?



DU ÄR BÄST MIN VACKRA VÄN!!! Love you!

2010-09-20 @ 23:27:26
URL: http://sarahbackman.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha ja jag vet,

men det är skit irriterande eftersom att jag stått just den här vännen så nära :S



Nu kommer jag faktiskt inte använda dne där sprayen mer ;) lovar hehe.



Hur mås det idag då?

kram

2010-09-21 @ 08:34:42
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0