filmtajm

sov till 1600 idag fast ja har inte sovit hela tiden ibland har jag vart vaken å tex pratat me min söta mamma som ringde å kolla läget...
men 16 förflyttade jag mig till soffan i alla fall :)
har suttigt på fejan å plannerat framtiden me fyra jäntor,ser ut som de kan bli ett jävligt stort kollektiv på gotland!

ja e fortfarande ganska risig men jag har planer på att jobba imorgon..
snurret e över fast ja e jävligt hostig å när ja hostar gör de sjukt ont i ryggen över lungorna typ + att ja har ont i öronen å bihålorna,på tisdag ere nog dax att gå till doktorn å kolla läget..

nu ere filmkväll på gång!

21-22.50

Irene Huss: Nattrond

Svensk thriller från 2008. I rollerna: Angela Kovács, Eric Ericson, Reuben Sallmander och Anki Lidén. Regi: Anders Engström. Doktor Sverker Löwander hittar mitt i natten sin sjuksköterska strypt i det anrika Löwanderska sjukhuset. Det enda vittnet hävdar att syster Tekla synts i korridorerna under natten, något som kriminalinspektör Irene Huss har svårt att tro. Syster Tekla hängde sig nämligen på sjukhuset sextio år tidigare.

sedan....
2315-0140
 

Dead man walking

Amerikanskt drama från 1995. I rollerna: Susan Sarandon, Sean Penn och Robert Prosky. Regi: Tim Robbins. Den sanna historien om syster Helen Prejean, en katolsk nunna med ett moraliskt dilemma - som andlig rådgivare åt en fälld mördare i dödscell. Hon uttalar sig starkt mot dödsstraffet. Konfrontationen med offrens sörjande familjer får henne dock att tvivla på sin tro mer än hon någonsin kunnat föreställa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0