ett minne från förr

cocillana smakar som någonting min pappa brukade dricka luktade ... grappo tror jag
fast ja minns inte riktigt,de e ju mååånga år sen..
ibland på kvällarna när ja va liten brukade ja fråga min pappa
"voi gelato" vill du ha glass? de ville han alltid så som den fantastiska dottern ja va så gick ja till köket å fixade glass åt oss :) när ja kom tillbax in till vardagsrummet sa farsan jämt "mettere un po di grappo"
häll på lite grappo över glassen :)
ja minns lukten å de luktade som de smakar i min mun nu cocillana -inte gott alls men oj oj så nice :)
nu ska jag sova mina kära vänner
tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha va söt :)



Jaa ska färge det lite rödare sne när jag kommer hem, just nu är det mörk brunt :S

jag vet förlåt mor :S

dte här ska aldrig hända igen :)

2010-09-25 @ 18:28:19
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0