att dömma eller inte dömma de e frågan..

att äta en macka eller inte de e frågan??
hum... jo de blir nog t.o.m macka och oboy :)

sammtidigt som ja kollar dead man walking...en riktigt gripande film
ja frågar mig om man inte ska finnas för en människa även om han har gjort fel eller kanske t.o.m nått förjävligt??
altså om nån i min närmsta närhet skulle mörda  någon skulle man då säga upp kontakten??
ja vet verkligen inte hur man skulle reagera! de e ju skitsvårt och de e ju alltid svårt att gå mot strömmen å stå vid dom "svagaste" `s sida
ja har ju faktiskt redan brytigt med nån som fanns mig väldigt nära då han valde en annan väg i livet,
ja har iofs aldrig dömmt honom men heller aldrig stöttat honom,iofs bad han heller inte om det....

de finns ju en "dikt" eller talesett eller va ja nu ska kalla det för
älska mig mest när jag förtjänar det minnst för då behöver jag det bäst

faktum är ju dessutom att de ska mycke till innan du kan veta att vederbörande verkligen e skylldig..
även om en människa har  erkännt behöver det ju inte ens vara 100% säkert att han e skyldig :)
så ja tror att man ska vara försiktig med att dömma andra ,
ja tror oxå att man ska försöka att se efter en bakrund å en anledning till att vissa gör som dom gör..
ja säger inte att vissas handlande blir rettfärdigat bara för att dom har ett tungt bagage,
men ja säger att de kan vara en förklaring till deras handlande!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag dömer folk, snabbt som fan. Sen sätter jag mig och funderar en stund och ändrar mig. Och så tänker jag lite till, och ändrar mig igen.



Jag skulle nog inte säga upp kontakten med någon som står mig nära, om den skulle mörda. Fast det beror ju på vem som blivit mördad. Om syrran/brorsan skulle ha ihjäl min unge tex, då skulle jag inte vara så förlåtande. Men ...



Fan vad du ska få mig att fundera på massa komplicerade grejer! Jävla du! :p

2010-09-06 @ 15:50:30
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: nisrin

sv; via en kompis blogg :p minns inte direkt

2010-09-06 @ 17:07:56
URL: http://niszeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0