de e dax att besluta dig!!!

hej å hå kära läsare!
ja har en liten fråga till er...

har DU tagit ett aktivt beslut om donation??

ja vet att de känns jävligt långt bort när man e mitt uppe i livet,men faktum är att
de är i princip bara om du hamnar på typ intensiven å dör som du e aktuell som donnator
detta innebär ju att de skulle kunna va aktuellt när som hellst...(hoppas inte!)

en stor del i detta e ju att om du inte gjort ett beslut i frågan så landar den ju hos dina nära å kära,
fatta själv om du ska fatta ett sånt beslut om nån annana!!! nä fy då e de ju mycke bättre att
alla själva tar ett aktivt beslut!!!


som dom flesta redan vet så dog ju min pappa av ett fel på sitt hjärta
han väntade väldigt länge på en hjärttransplantation då de finns allt för få donnatorer
både han å vi i familjen va jätteglada över att han fick chansen till en operation även om de inte funkade
men han fick i alla fall chansen!!
kanske hade de funkat om han fått ett nytt hjärta snabbare?! de kommer man ju aldrig få veta å ja tänker inte heller spekulera i frågan för då lär man ju bli retarded  :)

de finns många aspecter i frågan å ja säger ABSOLUT INTE! att det är ett fel om man inte vill bli donator!!
vissa religioner anser tex att de e fel å vissa vill ju helt enkelt bli begravda "hela"
de e alltså helt okej!! de enda jag anser e att man själv ska göra ett aktivt val!!!
du kan göra det jätte lätt här...   https://app.socialstyrelsen.se/Donation/anmaldon.aspx

själv har jag funnit registrerad enda sedan ja va typ 14-15  (vilket inte e så konstigt me tanke på livssituationen)
 jag resonerar att va ska jag me mina organ till när jag e död?! min tro säger ju mig att det är själen om något som tar sig vidare
om ja då skulle kunna rädda livet på en annan människa eller ge nån ett bättre friskare liv
så e väl det fantastiskt!!!
ja säger ta va ni vill ha ja behöver de inte längre!!

jag har alltid velat ta reda på vem som gav min pappa en chans att överleva,
de vore kul att veta men eftersom att allt e väldigt konfidenciellt så kommer jag aldrig få veta
men jag kommer alltid att vara tacksam !!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det där ska jag gå med i :)

Det är ju som du säger,

man kan ju faktiskt rädda liv!



<3

2010-10-15 @ 08:40:57
URL: http://missperfect.devote.se
Postat av: Emma

Jag vet måste hitta någon ny tandis!

Hatar tullinges tandvård haha :D

dom vill bara jävlas med en!!!!

2010-10-15 @ 08:42:28
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0