lördag <3

sorry att ja inte skrev när ja kom hem! klockan va ju inte natt när ja kom hem utan snarare morgon :)

gårdagen va verkligen super från början till slut!!!
först åkte ja ut till bromma ..ingenting typ funkade första tåget va försenat,ja han me de annslutande me nöd å näppe men när ja kommer till sumpan så e de ju värsta vägarbetet pågående så busshållplatsen e indragen
å allt e kaos! även fast ja va ute i riktigt god tid börjar ja inse att de inte kommer funka så jag ringer
en taxi men vet ju inte riktigt vart ja e :)
föraren ringer upp mig å frågar va jag ser i närheten å sen lyckas vi hitta varandra haha
all credd till taxi stholm dom e alltid super!!!
väl framme blir jag uppmött av en man i min ålder ja hade tänkt mig en gubbe :) haha vet inte varför :)
vi möter upp den andra piloten å dom berättar om planet  dom frågar om ja har kamera med mig,lånar den å fotar massor :)

detta e piloten som delade min upplevelse :)
vi kom grymt bra överäns å vi skratta mycket under vår resa ..
även om vi inte ser så jävla muntra ut på detta kortet :)


den andre piloten(som inte va me uppe i luften) cirkulerade runt oss hela tiden
å tog kort ja som hatar att va me på bild va inte överlycklig! men 
han hävdade att denna bild va obligatorisk...å ja måste erkänna så här i efterhand att 
de e kul att ha bilden även om ja ser muppig ut :)
 



ni får en närbild oxå å detta e väl typ första å sista :)



rundvandringen å "utbildningen fortsatte...



många har frågat om ja va nervös å de va jag fast inte för att flyga utan för att jag e störd!
när ja fick presenten för drygt ett år sen,va de första ja frågade efter att ja tackat ordentligt,
om min kollega som bokat upplevelsen frågat om de skulle funka me min vikt,hon svarade att hon känner mig väl å att hon viste att ja skulle fråga så därför hade hon frågat piloten å de va inga problem :)
haha skönt att kollegorna känner mig !!
sen attjag fortfarande va nervös för hur ja skulle komma i å ur planet å om vi skulle få plats
å om planet skulle orka lyfta hahaha :)
som sagt de som e störst på mig är självinsikten :)




här står vi å diskuterar vilken rutt vi ska flyga, ja fick två val
ja valde att flyga över skärgårn å sthlm,
de andra alternativet är mest över vatten å lite öar...
lägg märke till att de e denna vinge man måste klättra upp på för att komma in i
planet,inte helt lätt om man e smidig som en elefant i en tablettask :)




men efter diverse akrobatiska övningar så kom ja på plats (de va inte så farligt ja e faktiskt ganska vig :) )
btw va tydligen även detta en obligatorisk bild
hum... kanske en sista livs bild :)




sen bar det av å som ni kan se e sthlm fantastiskt vackert  me alla höstfärger!



vi kommer upp på 1500 fot`s höjd å då säger piloten att nu har han gjort sitt
nu ere min tur att ta över :)
ja har ju noll koll på ja jag håller på med men känslan e skön å piloten
(inte jag utan den andra haha) ger mig hela tiden tips,råd,å feed back..
han säger åt mig att ta sikte på vaxholm å pekar,å ja gör mitt bästa :)




me mig vid rodret lyckades vi ta oss till (över) vaxholm å sen rundade vi det,vaxholm alltså.
typ vaxholm kastell eller fästning eller va de nu heter??!!
ja fick göra en riktigt djup höger sväng då lutningen va djup jäkligt djup,de va lite som känslan av att åka hoj i en djup kurva när man får lägga hojen ...



ja e grymt glad över att ja inte behövde ha koll på alla instrument
för dom e många :)






de va härligt väder i lördags så de va ganska fin sikt! lite dimmigt dock men man kan
ju inte få allt! :)








allt roligt har sitt slut å nu va de dax för landning så piloten tar över igen
för att ta oss ner på backen igen..
man skulle kunna säga att vi gör en djupdykning!
detta kort e taget genom vindrutan dvs nosen rakt ner mot backen ;)



flyger in över ulfsundaleden...



mot landningsbanan (e man lite vaken nu så märker man att dessa två bilder ligger i fel ordning men ja orkar inte radera å göra om så ni får väl läsa bakvänt om de stör er :)



väl på backen pratar vi lite skit å ja får en ful keps som minne :)
vill bara poängtera att liveit e kanon bra!
så mycke roligare att ge bort/få en upplevelse än att få nån pryl som man inte har nån
andvändning för !
om du någonsin får chansen att flyga så gör det!
å om du vill ha ett bra presenttips så....






ja e stolt över mig själv! i did it! :)


på kvällen igår va jag hos jonas å lina på middag å fest,lina å anders hade lagat fantastisk mexikansk buffe
å alla gäster va trevliga fantastiska människor..
de blev sent! eller tidigt beror på hur man ser på det :)

så lördag/natt högsta betyg!!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

WOW!!! Grym upplevelse!!!! Jättefina bilder!!! Puss på dig!

2010-10-12 @ 09:08:29
URL: http://sarahbackman.blogspot.com
Postat av: Emma

Fyfan vad grymt :D



Haha men var ju tvungen att smaka en ;)



eller hur blev hon :D

jaa annika är alltid gullig :)



Den är både fin och ful på samma gång :/

men sverre passar nog honom haha :D



Löve u too <3

2010-10-13 @ 07:09:40
URL: http://Missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0