bjussar på min absoluta favoritmat!

de behövs fan inte mycke för att ja ska bli glad å nöjd inte :)
vilket iofs behövs efter FEMTE dagen me mensvärk!
under dagen pep de till i mobilen å medelandet talade om att min vinterjacka fanns att hämta
tjohooo ja slipper frysa!!!!!
nu kan den komma den där jävla vargavintern som dom varnar för,nu e ja berädd!!!:)


dessutom gjorde jag min absoluta favvomat idag
PASTA AL FORNO mmmm mums!asså  de e verkligen super enkelt!
fast ja har ju inga bilder men de kanske finns på nätet?!
 vi prövar!! :)

detta e den plättlätta varianten ...

1) koka en påse tagliatelle  asså bandpasta
å ja tänker inte beskriva hur man kokar pasta,kan du inte de så ge upp nu....:)






ps de blir ingabilder för blogg.se e cp!...ds.....de funkar ju nu men man kan ju inte radera nått man skrivigt heller :)

2) stek lök typ en och ett paket runt halvkilot me färs,ta den du vill ha,själv andvänder ja alltid blandfärs för ja tycker att nötfäs blir så jäkla tort....

                                


3) gör nu antingen egen köttfärssås eller gör som ja gjorde idag
blandade i en burk dolmio sås :)
(jaha nu funkar de me bilder.....)

4) när pastan nästan e klar (den ska va lite hårdare än al dente )
så silar di den... eller durkslagar den :)


5) sen behöver du en stooor ungsform,hellre djup än stor :)

6) här i lägger du först ett lager med pasta så de täcker hela bottnen
sedan häller du över köttförssåsen PS den bör inte vara speciellt såsig utan ganska fast...
sen till det goda ....

7) bechamelsås mmm jammy asså alla säger ju att de e svinigt enkelt att göra..
ja har aldrig lyckats, å utan såsen eller om den blir äckllig kan man kasta maten...
ja köper min FÄRDIG på tetra  :) å ja köper alltid TVÅ ST
du ska altså hälla ut en hel tetra över köttförssåsen...

8)sen öser man över resterna av pastan (brukar inte va så jätte mycket kvar men de ska ju bara typ täcka :)
sen skickar du över den andra tetran me berchamellen :)

9) in i ugnen
den ska stå där inne typ tills den har fin färg å bostaden doftar juvligt :)
30-40 minuter typ kanske ... typ 225 grader ...mitt i ugnen...
hahah märks det att ja aldrig lagar mat me recept hahahaha
kolla å smaka av de e min lösning :)

här får ni en bild på min pasta al forno som redan e klar OCH redan e
äten av :)
sorry men ja va ju grisigt hungrig  å sen åt jag Å SEN kom ja på att ja skulle blogga .....
ja ni fattar antar jag?!



lycka till å smaklig måltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0