!

ja vet att ja e sjukt efter men så kan de va när man jobbar kvällar å helger
å inte e hemma när andra e det...
tex så ser jag ofta repriser av serier å program eller så kollar jag på webben när ja hinner :)
men trotts att ja e efter så måste ja ju tycka till!!
har precis kollat på reprisen av ung å bortskämd å ja vet inte va ja ska säga..
mer än HJÄLP! hur i hela friden kunde de gå så illa??
hur kan man som 18-20 åring aldrig ha handlat,lagat mat,städat,diskat,vaknat utan att mamma väcker???
MEN framför allt hur kan man som förälder ha skapat en sån ungdom??????
för de måste ju bottna i uppfostran å på vad föräldrarna har lagt i deras ryggsäckar under deras uppväxt..

ja kan ärligt säga att ja inte gjorde mycket hemma när ja va liten!
ja hade en mamma som va hemma mamma (något som inte existerar längre ..om man inte har feta pengar)
men på den tiden (80typ) kunde man klara sig på EN lön
mamma skötte allt som hade me huset att göra å handlade och lagade mat varje dag
å här mina vänner snackar vi absolut inget hel eller halv fabrikat!!
vi har aldrig fått pulvermos,soppa eller sås från påse,å defenitivt inte mickromat!
mamma bakade oftast bröd,bullar...ja tom gjorde hon egna piroger för att de skulle vara nyttigt :)
mamma tvättade å strök,och ja hon strök tom underkläder! haha
hela huset damsögs VARJE dag å våttorkades i alla fall ett par ggr i veckan..
pappa jobbade å drog in pengarna å fixade bilenå ja typ mansgörat :)

även om ja inte gjorde så mycket...ja fick ju inte...ja fick inte tvätta för "de e ju lite klurigt att sortera rätt"...
om ja la in i diskmaskinen gjorde mamma om för "de va iplockat fel"
fick inte dammsuga för "du kommer åt väggar å saker me dammsugarn hela tiden å de kan bli märken"
osv osv..
men ja va ju fortfarande tvungen att plocka undan min disk å mina kläder osv
mamma hade lite dagbarn å så under denna tiden men när ja va 10-11 år började hon jobba å
då ändrades väl saker å ting lite granna :)
ja har tagit me en del när ja flyttade hemifrån men jag e INTE fanatisk som min mamma!!!
ja dammsuger när ja orkar å vill (eller när ja halkar i gruset i hallen) haha
ja stryker ALDRIG ja äger inget strykgärn :)
äh de e inte så jäkla viktigt men ja kan om ja vill!


mina föräldrar såg till att sätta gränser å förbereda mig för vuxenlivet! de va ju deras ansvar
ja förstår inte dessa föräldrar som tror att dom hjälper sina barn å tonåringar genom att göra å betala allt för dom!
de roligaste e ju när man åker på läger me konfisar som e 13-14 år typ
å första kvällen när de ska packas upp å bäddas å så,är det ganska ofta som ungdommar har noll koll
"vadå påslakan??" "ja har inte packat själv" "hur får man in täcket i lakanet"
"tandborste? hum ja hopas mamma har packat me de"
asså seriöst vist kan man hjälpa till å komma me råd å stötta å hjälpa men de måste ju finnas gränser!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0