hade han levt hade han inte fått en slips utan en stor kram :)

fars dag.. en dag med dubbla känslor!
de e en dag som får mig att tänka, minnas å sakna..
en dag då ja e förbannad för att jag bara fick 16 år med min far...
men oxå en dag då ja minns å hedrar minnet av den fantastiska människa min far var
å för va han lärde mig,alla värderingar som han såg till att ja fick!

min pappa lärde mig att vara en bra människa,en god människa,en människa som aldrig
skulle lämna nån i sticket!
han lärde mig att man alltid oavsett vad skulle ställa upp på vänner å familj,
att om man kan så hjälper man till, han lärde mig att stå upp för mig själv å mina åsikter,ärlighet å rakhet...
han lärde mig värdet av livet
kärlek är värt mer än alla pengar i världen,men pengar är bra att ha,pengar underlättar,men dom ska
andvändas å absolut inte sparas på hög! man ska aldrig vara girig!
ja fick lära mig värdet av pengar,ja lärde mig tidigt att jobba för mina pengar :)
fast de handlade inte om att om du har pengar så kan du köpa de eller de eller leva fancy
utan pengar andvänder man för att överleva å sen å sen sparar man så man man kan åka på semester för att umgås med familjen..så e i alla fall jag uppväxt, vi levde för våran månad nere i paradiset i italien :)
nä men skämt å sido visst va det dit pengarna gick,vi fa ju oftast nere en månad å de va ju inte gratis!

ja har aldrig saknat något under min barndom och dessutom har jag alltid vart överöst me kärlek
ja kände mig alltid trygg till 1000%  de finns inget ja kan klaga på!!

här e en väldigt gammal bild tagen nere vid havet,den e tagen av min faster å hon skickade den till mig
för några år sen,ja älskar bilden för de e så mycke kärlek å minnen i den !!


vet inte om ja behöver förklara?! men de e min far me glajorna,bakom står min söta bror
ja å sen ere jag i den gula mössan :)

även om jag bara hade honom som lärare i 16 år så lyckades han fylla min ryggsäck väl!
han å min fina mor :)
nu,14 år efter min pappas död så tänker jag OFTA "hur hade pappa tänkt eller gjort,hur hade han uppträtt i situationen,va hade han sagt å hade han tyckt att detta e okej?!!

full respekt till dig pappa å tack för allt du gav mig!
grattis på fars dag ♥

Kommentarer
Postat av: Ingeruna

Keep up the good work.

2011-03-30 @ 13:54:41
URL: http://ingeruna.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0