en bild säger mer än 1000 ord!

ja brukar ju försöka förklara att ja har en hel del kunder som inte e så jäkla begåvade :)
de e svårt för de e svårt å sätta ord på va de e dom gör
för grejer som e störda!
ja TROR att de handlar om att alla inte har ett lågiskt tänkande
eller har förmågan att tänka konsekvens...eller så e de bara så att dom inte bryr sig?!
tex.
*om nån kommer mot mig med en 20kg påse i famnen så tycker jag att de e självklart att ja ska flytta mig
-ja förstår att de e tungt å jag vill vara hjälpsam
*om jag å en vän e ute med hennes bebis i vagn å min vän står å gungar vagnen för att bebisen inte ska vakna
men helt plötsligt måste kolla på nått,svara i telefon eller gå å kissa..
-så självfallet tar jag över vagngungningen (utan att bli tillsagd) vem gillar skrikande bäbis?!
**om ja möter nån me öppen gylf
-så självklart säger man väl till!?

varför dessa exempel?
-jo för de e inte logiskt för alla!
ja kan själv bli galen på folk som inte ser de självklara som bör göras!!
om de kommer en barnvagn med ett barn i rullandes mot dig på gatan (lätt lutande gata)
skulle du  då stoppa vagnen?
för mig e de självklart! många skulle bara se på å låta vagnen åka förbi,OCH inte heller höra mamman som skriker "stanna vagnen"
hur kan man ha så dålig koll på omvärlden???

ja e en sån som lägger märke till 1000 saker :)
bror kan gå runt runt runt å leta efter nått,tills ja frågar va han letar efter...
så säger han typ -bilnyckeln-
varpå jag svarar
-den ligger ju i trappen.du la den där när du satt i trappen å tog av dig strumpan som blev blöt för att emelie
hälde ut vattnet från sin flaska,den som emma köpte för två veckor sen ......
ja kan typ redogöra för skumma grejer typ saker som hänt å va folk sa å gjorde för 10 år sen :)
ja vet inte varför!!!

hur som hellst tillbax till korkade kunder som inte tänker!
denna bild förklarar allt ja försökt förklara!!!


Kommentarer
Postat av: Annso

Alltså helt ärligt, jag vill jobba hos er !! Fantastiska människor det där, dom får ju oss normalbegåvade att se ut som genier ;)

2010-11-28 @ 10:25:03
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0