dag 3 mina föräldrar...

mina föräldrar betyder så mycket för mig
dom har ju givit mig livet å dessutom uppfostrat mig å lagt grunden för den jag är...

pappa e den ja e mest lik tror jag
han va glad,tokig,sprallig,stilig å jäkligt italiensk :)
han va envis som synden,självsöker å skämdes inte för nått!
han va rak,hjälpsam, sjukligt över social,å älskade att jobba..
han va en fantastisk människa!!
ja va sjukt pappig när ja va liten han va ju busfarbrorn,å dessutom hade han historier om allt!
innan han kom till sverige jobbade han som sjöman på ett oljefartyg,så självklart hade han storrys
om världens alla hörn,i april 65 "steg han iland" i sverige tack vare alfalaval hamnade han här i krokarna
å bosatte sig i seppan eller som det idag kallas vita villorna..
bara en månad senare i maj raggade han upp min mamma :)
ja har sett kort på honom från den tiden å han va jävlar i mig en riktig hunk!
detta kort e taget i början av 70-talet gissar jag..


nåväl utan problem å konstigheter lyckades ju pappa snärja min mamma :)
å dom gifte sig å fick min bror å mig...
tyvärr e dom korten ja har på pappa gamla,i dåligt skick,å nu fotade från kort till mobil..
anledningen e enkel..min pappa har vart död sen 96 å på den tiden fanns de inte dator,systemkamror,mobiler osv
eller jo de fanns väl men andvändes inte riktigt som idag :)










självklart finns de sjukt mycke bilder hemma hos mamma
men dom kommer ja ju inte åt nu!
den sista bilden gör ont att se! de e en av dom sista bilderna som togs på pappa ,
här e han så himla sjuk,de syns i ögonenatt han e både trött å har ont!! runt halsen hänger halsbandet me brickan som avslöjar att han e hjärtpatient...


denna gjorde jag 16/1-10 till minne av min far...


min mor är motsattsen,hon e blyg,ganska ocosial,
mamma har alltid haft dåligt självförtroende,hon e lugn,aldeless för snäll,å inte alls envis:)
hon e en väldigt fin människa som gillar att hjälpa andra,å lixom mig ser hon gott i alla..
på senare år har vår relation växt å ja vet nu att mamma e en härlig kvinna me fantastisk humor
å oerhört kärleksfull! ja kan prata med mamma om allt!(bortsett från teknik,där e hon lost!) haha
dessutom tycker jag att hon e jäkligt snygg för att snart fylla 62?!








sen flera år tillbax lever min mamma med en ny man,vilket känns bra!
han kommer aldrig kunna ta min pappas plats! å vi har inge sån relation utan vi e väl polare typ


Kommentarer
Postat av: julia

vad roligt att se har aldrig sett dina föräldrar :) tycker du mest verkar va lik din pappa.

tråkigt förresten att du mår dåligt å e sjukskriven :( hoppas de blir bättre. kram

2010-11-18 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0