hej ja heter emma å jag e rökare... hej emma,du borde dö ... :)

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7075308.ab
läste denna debatten om hurvida ens chef kan förbjuda personalen att röka under arbetsdagen
förstår inte riktigt hur detta kan vara okej??
okej att min chef kan säga att jag inte får röka på arbetsplatsen eller när jag är instämplad,de e ju helt logiskt
men hur i hela fridens namn kan nån bestämma va jag får göra på min rast,min fritid,och typ ute på gatan dvs almän plats??

dom försökte detta där min mamma jobbar (dvs innom vården)
men dom fick bakslag va de gäller rasterna,chefen har ingen rätt att bestämma över deras fritid!
däremot har hon gjort de krångligt för dom då dom e tvungna att byta om å sen gå en bra bit bort för att röka,
å när dom kommer tillbax ska dom tvätta sig å byta om igen..blir svårt att hinna lixom!

ja har lite svårt för denna häxjakt på rökare! de räcker fan nu!!

Beslutet om rökförbud innebär en förskjutning i makt och är en kränkning av grundläggande fri- och rättigheter: i detta fall individens rätt att själv fatta beslut om sin hälsa och kropp.... så skrivs det i artikeln å jag e berädd att hålla med!

även detta är argument...
Den första, mest utbredda linjen, är den med hälsoargument, där man talar om att värna om medarbetarna och menar att man genom förbudet hjälper dem att undkomma rökning, aktiv som passiv. Den andra linjen går efter ”fräschören”, där man talar om hur stötande ­röklukten är.

asså jag köper inte detta !
vadå, min hälsa eller ohälsa e väl mitt problem?
å kom nu fan inte dragandes med att skattepengarna går till vårdandet av rökare de e fan bull shit!
 jag har 13 sjukdagar på mina 11 år på ica å innan det typ NOLL dagar på tidigare jobb ...ja har vissa kollegor som typ har fler sjukdagar i månan än va jag har totalt på 11 år!!

klart ja fattar att de kan va äckligt om man inte röker om en kollega röker än i näsan typ...
ja visar alltid respekt till medmänniskor,ja röker aldrig brevid folk som tycker att de e äckligt,ställer mig alltid åt sidan om jag röker typ när jag väntar på bussen osv osv...

lukten däremot kan ja inte göra så mycket mot,men å andra sidan hur många gånger får man inte jobba med eller på andra sett stå ut med folk som är ofräsha å luktar svett,eller parfymbad, eller stinker gammal kaffesump i käften eller nått annat snuskigt????

när ska dom straffas??
eller barn som har bajsat i blöjan å luktar illa,när ska vi straffa dom??
eller gamla människor som har blitt senila å därför kissar på sig,ska vi inte bara ta å skjuta dom rakt av??
mmm nä ja e inte alls sarkastisk nu! :)
men va fan e skillnaden å vart drar vi gränsen ??
när blir det hetts mot folkgrupp?

å den stora frågan! erer okej att snusa??
de luktar ju inte...
å ere åkej att dra en liten lina innan jobbet?? de luktar ju inte heller..nä just det de e ju faktiskt olagligt :)


å om man nu ska förbjuda rökning på arbetsplatsen va ska man
då ha för straff? å hur kan man straffas för nått som e lagligt?
va e skillnaden på om ja röker på väg till jobbet eller på min rast?
ska man då oxå förbjuda rökning på väg till arbetet? hur ska man kontrolera det??

nä enligt mig är detta både korkat å fjantigt!
nu ska jag gå ut å ta en cigg å sen ska jag lägga mig i sängen å besöka drömmarnas land :)
hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0