inte lika rolig kund dialog me psykstörd(troligtvis för dagen oknullad kund) ...

ja har precis klivit på mitt pass ,å håller på att fixa nere i kassalinjen me korgar å sånt...
en kvinna i typ 35-40 års åldern kommer in i butiken (ja känner inte igen henne)
hon har ett paket blöjor med sig som hon vill byta..
visst inga problem säger jag har du kvittot me dig?
nej de har jag inte de ligger nog hemma säger kunden..
då kan jag tyvärr inte göra något säger jag,ja måste ha kvittot (ganska normal grej)
hon blir jätte arg å börjar tjafsa om att hon handlade dom av mig för nån timme sen å hon har ju redan vart i affären flera ggr idag å hon e ju faktiskt stammis....

1)hur fan kan man inte ha koll på ens barns blöjstorlek?
2)om man nu e stammis hur kommer det då sig att jag inte känner igen dig?
3) om du nu e stammis hur kommer de sig då att du inte känner igen personalen?
   jag hade ju som sagt precis börjat..
4) tjafsa å va störd gör mig INTE sammarbetsvillig!
5) e de inte logiskt att ta me kvittot om man vill byta något (om man nu har nått kvitto)

me orden "ja ska hitta nån annan VETTIG personal som löser detta åt mig" går hon vidare in i butiken...
kommer tillbax efter en stund å ställer sig i kassan hos en kollega (som hört den tidigare diskussionen)
å startar typ samma diskussion med henne, ja lägger mig inte i först för ja tänker att om hon får höra exakt samma logiska resonemang en gång till så kanske hon fattar att hon e störd!...
men hon tjafsar tills min kollega typ blir tokig så ja säger till henne ...
- va e det du inte förstår?
du måste ha ett kvitto för att byta en vara, det måste man i typ alla butiker jag känner till,det e inget som e konstigt eller speciellt i denna butik.... de e väl bara att gå hem å hämta kvittot! om du hade gjort det direkt när jag bad dig så hade du vart tillbax hemma igen för länge sen!!!-
hennes svar blir nått i stil med
-fan va ni e jobbiga,ja har faktiskt annat att oroa mig över å va i helvette ska jag me fel blöjor till?-
sen kastar hon blöjorna på kassan å går
ÖÖÖHHHHHH helt normal?! eller inte!!!
hur fan blev hennes problem mitt problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0