vart fan e världen på väg?

ja missade "uppdrag granskning" igår och kan inte heller se de på webben eftersom att jag har surfat för mycket som vanligt...mobilt bredband suger!!
men nyss såg jag "debatt" som va en "uppföljning" från gårdagen,å nu e jag irriterad!!
ja har absolut inte alla fakta men jag ser ändå helheten å tycker att detta e så snätt!!!

hur kommer det sig att det aldeless för ofta är offret som blir utpekat å utsatt??
hur kommer det sig att vuxenvärlden sviker en FJORTONÅRIG flicka?
hur kommer det sig att den enda som vågar ställa sig på flickans sida är en annan lika ung flicka?
hur i hela friden kan skolan ha "missat" vad som hände/ inte gjort något åt det som hände i skolan (nu pratar jag inte om själva våldtäkten utan trackaserierna som har följt sen dess)??
hur kommer det sig att omvärlden tycker att de e okej att flickan blivigt tvungen att flytta på sig å byta skola?
hur kommer det sig att folk ställer sig på killens sida?
är det inte så att han e dömd å då inte bara en gång??
va sänder det för budskap till andra ungdommar??
hur kommer det sig att dom vuxna i samhället som vanligt skyller ifrån sig,bortförklarar sig å inte tar ansvar??
visst flera sa "ja vi har gjort ett dåligt jobb" "de blev ju lite tokigt" osv men de gör de hela inte okej!

om dom vuxna i samhället inte vågar/vill/kan ta ansvar hur ska vi då anse att barn å ungdommar ska "göra rätt"
nu säger jag inte att de e skolans eller dom vuxnas fel att en ung kille våldtar en  yngre tjej,han hade väl en egen vilja och han gjorde det väl på eget bevåg?!
men va hände sen? vart gick det sedan snett??
han har ju t.o.m erkänt,OCH gjort det igen!!

de räcker inte att bara krisarbeta å göra saker när hämskheter har hänt!
skolan å samhället har fan en skyldighet att jobba med sånna här frågor i förebyggande syfte,de e dax att alla gamla stofiler på skolorna vaknar (kliver ur graven ) eller byts ut!!
å vart fan e föräldrarna,har dom noll koll på va deras ungar pysslar med!
man kan inte bara knulla å föda man har oxå ett ansvar att sätta bra värderingar i sina barn,ge dom en god uppfostran å ge dom tid å kärlek!!!!!!!!
lätt för mig å säga som inte har nå barn kansk? japp de e skit lätt att säga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0