att tänka innan man talar e som att torka sig innan man bajsar :)

på fredagar e alla alltid lite tokiga på min arbetsplats!
vi busar å driver med varandra  å folk e så där snart-e -de -helg-glada å muppiga :)
men de e oxå en av dom jobbigaste dagarna att jobba, då vi får leveranser till alla olika delar av butiken
+ att vi får riktiga mastodont leveranser inför helgen...
detta leder ofta till att folk e ganska stressade å griniga- på samma gång som vi retas med varandra...
vilket ofta leder till att de spårar ur,antingen i asgarv eller slagsmål :)
idag blev de mest  asgarv,å de tackar vi min stora käft för hahhaha

ja kom ut på baklagret å min chef va inte riktigt överräns me killen som hade levererat färskvarorna,
man skulle kunna säga att hon va ganska irriterad när jag kom! :)
min chef säger ofta saker som inte låter så himla fiffigt!
ja tror inte hon menar nått illa med saker hon säger fast de kanske e dax att lära sig va som passar sig att säga!!!
kommentaren ja fick när jag kom va..
"de finns ju en anledning till att negrer har krulligt hår  å platt panna"
 sammtidigt snurrar hon fingret vid huvudet,som man gör om man vill teckna att nån e pucko i huvudet,
å sen slår hon sig  men handflatan i pannan....
okej kanske inte så farligt!? men lite opassande då chaufören är en färgad man och hon har personal från världens alla hörn typ :)

hur som hellst så berättar jag detta för tina, en kollega, som reagerar typ som mig,
vi lixom skakar på huvudet å suckar...
vi går tillbax till att plocka varor..
 jag har tagit över frysplocket efter min chef å ser direkt att hon plockat flera "ansikten" av en av  icas wookar även fast vi har två olika sorter å dom dessutom är på kampanj denna veckan
varpå jag utbrister (till tina)
"kolla de e ju uppenbarligen inte bara negrer som e korkade" 
(å me de menar jag inte att ja tycker att negrer e korkade utan jag mer dumförklarar min chef lite :) 
problemet är att de står en mörkhyad kvinna precis bakom mig :/ hon ser lite arg ut .....

ja skäms lite å försöker rädda situationen med att högt gnälla lite om att NN (min chef) e dålig å att hon har plockat fel osv...
då e helt plötsligt min chef bakom mig istället :) 
tur att jag i allafall kunde hänvisa till att hon faktiskt va lite dålig för hon hade gjort fel :) en kollega fanns sig oxå snabbt i situationen å försökte rädda mig ur vargagapet :)

straxt där efter gjorde han dock en liknande när han ropade din llilla skit efter tina å precis då passerar en av våra kunder... som e dvärg hahahahahahahahaha

som sagt denna dag har vi garvat mycket!!! :)


ps detta e en varning!!!
om DU har hallon från euroshopper hemma så ät dom INTE !!!!
du kan bli jävligt sjuk!!
ja vet att pressen har gått ut me denna varningen men jag vill påpeka att det gäller ALLA HALLON FRÅN EUROSHOPPER SOM E KÖPTA SENASTE TRE MÅNADERNA
har du dessa hemma så ta dom till närmsta ica butik, öppna dom INTE alternativet är att du kastar dom!!


ICA meddelar att man återkallar frysta hallon av märket Euroshopper. Hallonen innehåller Calicivirus som kan orsaka magsjuka.
"Calicivirus kan orsaka magsjuka med symtom i 1-2 dagar, därefter blir man normalt frisk igen", skriver ICA i ett pressmeddelande.

Hallonen kommer från Serbien, och har sålts i förpackningar om 500 gram över hela landet.

ICAs återkallelse gäller samtliga bäst före datum. Kunder som har köpt produkten uppmanas att lämna tillbaka den till närmaste ICA-butik, alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33.


Kommentarer
Postat av: YASMIN

Haha jag tror nog att alla fredagar är lite galna och bjuder på bus, så typsikt. Gäller även för oss som går i skolan haha! (:



SAMMA HÄR! Jag är också den som blir glad när jag lyckas göra andra glada. Jag själv kan må dåligt, men bara mina nära och kära har det bra så (:

Vi är ju sjukt lika!



Okej, tullinge. Bor i själv i norra sidan (Alby) (:

2010-03-20 @ 14:02:52
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Tina

Hahaha, vad jag garvade

2010-03-21 @ 20:20:08
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0