svar på ett svar :)

fick en kommentar från min fina vän alicia,som jag känner att jag vill kommentera..
ja tror att du läser in för mycket i inlägget :)
de ja psykar på är att man tar 4 blonda blåsta  svenska(?) tanter å gör en serie om hur dom typ legat sig till pengar (nu antar jag att det är så,jag känner dom inte så jag vet inte,men ja dom har väl alla typ rika män? )
skit samma hur som hellst är dessa kvinnor -enligt mig- både giriga å äckliga!
de enda dom värkar kunna e att spendera pengar å på vägen tycker jag att dom beter sig illa....
de va det jag ville ha sagt!
självklart e det tv,å självklart finns nån typ av manus!! självklart vill man ju ha tittare å framförallt så tittar även jag :) av nån anledning så gillar jag att titta å skämmas :)

ja hävdar absolut INTE att alla rika är äckliga å att alla rika beter sig illa,absolut inte!!
på samma sätt som det finns folk som e födda me silversked i mun så finns det ju folk som har jobbat å kämpat för sina pengar,varken de ena eller de andra e fel!!
frågan e ju bara hur man beter sig...

alla får ju göra som dom vill! många vill ju hellre ha karriär i stället för familj,upp till dom!
för andra e pengar oviktigt,kärlek å familj e rikedom,grejt för dom!
men merparten kämpar väll för nån sorts balans mellan pengar tid å familj...

ja har svårt för folk som e överlägsna andra mäniskor å som beter sig äckligt för att dom har pengar,varese dom har tjänat sina pengar själv,fått dom,vunnit dom,snott dom eller what ever...

genom mitt sidoföretag har jag träffat folk som har så sjukt mycket pengar,men som fortfarande kan bete sig,de e fantastiska människor som oxå lägger stora pengar på att hjälpa andra medmänniskor..
en mycket klok man vid namn ulf månsson sa en gång
"de e inte fult att ha pengar,de beror på va man gör med dom,vem har störst möjlighet att skänka pengar?dom som har mycket eller dom som har lite??

i sverige anses det vara lite fult att vara rik eller i allafall skyllta med det,ja resonerar inte så!
men jag har svårt för typ 18åriga brats,som går på krogen me pappas guldkort och köper champagne som dom sprutar ut över sina flachiga vänner....
kanske ligger det en avundsjuka bakom mina argument?!
men framförallt tycker jag nog bara att det är ett orimligt sett att bete sig på!!

vidare anser jag oxå att de finns "low life" som bör ta sig i kragen å skaffa ett jobb som oss andra!!
ja e helt för att sverige har en välfärd de e fantastiskt!! självklart ska vi hjälpa folk som behöver hjälp!
men jag tycker att det är extremt många som faller igenom hålen och får bidrag å allt möjligt fast dom e helt kapabla till att lösa sina problem.. de finns alltid fuskare!
detta blir oxå helt stört när man vet folk som kämpar för att få ta del av vad vårt samhälle bör kunna erbjuda,folk som får kämpa för vart ända öre....

en av mina gamla "kunnder" en ung tjej som levt med en mamma som alltid "gått på soc" en mamma som knakat å supigt å aldrig lyft ett handtag på ett "normalt sett"....
när dottern kommer upp i 20års åldern går hon direkt i mammans fotspår
hon hade en lägenhet som soc betalade hon åt mat som samhället försåg henne med (ja eller ica då hon snodde ganska hårt hos oss) å hon knarkade  och förstörde sitt liv...
ja säger inte att hon inte e förtjänt av hjälp å jag säger inte att hennes liv e lätt,tvärt om!
men ja tycker att det är konstigt att man ger henne så stora bidrag som hon fick så hon kan fortsätta droga å leva skitliv...när man samtidigt i en annan del av kommunen avslår ansökningar om bidrag för en hungrig barn familj..och samtidigt spottar på stans uteliggare...
samhället e fett snett på många sett!
ja har inte mer eller mindre rätt än nån annan,å jag skriver va ja tycker åt alla håll
nyckeln i livet är att bete sig varese man har pengar eller inte....
vi är alla människor å ..ja som alicia så fint utryckte sig,vi är alla lika inför Gud...

de kanske oxå är bäst att understryka att jag me detta inlägget absolut inte hyser nån agg mot alicia!
ja tycker att de e coolt att folk vågar kommentera å tycka olika!! de e ju komunikation jag strävar efter,och ja strävar absolut inte efter att alla alltid ska skriva "ja tycker som du..."
de e ju skit tråkiigt!!!
där emot kände jag att jag ville förtydliga mitt tänk å resonemang,så inte folk som inte vågar kommentera å ifrågasetta tycker att ja e helt keff i huvudet :)
vidare ber jag oxå om ursäkt ifall att nån har tagit illa vid sig!!
tack alicia för att du vågar,de e alltid kul att få tänka lite till,å gå ett steg längre med sina tankar,de e nyttigt :)

Kommentarer
Postat av: alicia

Kul med ett svar, ja jag tror vi båda fattar att båda fattar.

Om du fattar? haha

Varje mynt har ju två sidor, och det vet de flesta människor. Och man kan se saker på olika sätt, väga en massa jävla "om" och "men" hela tiden.

Ibliand så råkar man bara snöa in, och störa sig på en massa saker tills någon, antingen ruskar om en eller bara petar på en. Så tänker man igen, ja, men juste :)



Jo Emma, nu är jag djupt sårad och kränkt, du hatar mig :( jävla nätmobbing....



NOOOOT :D

Vi ses nästa söndag :) Kram

2010-03-11 @ 10:45:46
URL: http://fashionmeup.se/alicia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0