orimliga människor!!

åter igen har "svenska hollywoodfruar" dragit igång på tv
ja kan inte låta bli att titta på dessa -förlåt mig men- korkade blonda brudar/tanter..
pinsamheten innom mig växer vid tanken om att dessa muppon representerar de svenska folket i usa :/
å dessutom e dom giriga,flata i huvudet å orimliga,dom beter sig som snuskiga människor,
dels e dom äckliga å ser ner på "normalt folk" dom tror å anser att bara man har pengar har man rätt att bete sig illa!! nä fy fan!
ja har vissa i min närhet nu som inte har hem eller som kämpar för att sätta mat på bordet åt sina barn,
andra kämpar med vetskapen om att deras föräldrar kan dö vilken dag som hellst,
andra kämpar med sjukdommar,skulder,missbruk,självkänsla,viktproblem,krimminella problem...osv osv

på andra ställen i vår värld finns det sån hungersnöd så att folk dör!
de kanske låter naivt att skriva så? de vet ju alla att de finns så svår fattigdom att folk dör..
ja de e ju de ja menar,varför blundar vi för det?? hur kan vi blunda för våra medmänniskor som dör för att de inte får äta!!!
de finns småbarn som lever på gatan utan föräldrar helt ensamma!
barn som typ sniffar lim för att döva sin smärta,
dessa barn e kanske i 5 års åldern,hur fan kan vi blunda för det???
de räcker inte att säga -ja vet att de e illa ursh å fy bla bla bla-
de gäller oxå att vi gör något,ja vet att de låter fint men om alla hjälps åt så kan jorden bli ett vackert ställe!!

hur kom ja in på detta?? jo de stör mig lixom lite att vissa lever som dom gör!!
en av "hollywood fruarna" spenderade typ en dag åt att hitta rätt läppstift å sen gick hon å köpte en ful kudde för över 4000 kronor !!
men ärligt äckliga människor dela me er!!!
kan jag skänka pengar borde väl rikemanssnusket kunna??
nu säger inte jag att ja skänker mycke pengar! ja skulle kunna skänka MMYCKET mer å ändå leva fint,men man e väl själv lite girig....

Kommentarer
Postat av: alicia

Jag håller delvis med dig, såg avsnittet nyss på webbTVN. De är rätt ocharmigt med 50åriga tanter som springer runt i leopardmönstrade mjukiskläder, tafsar på 30 år yngre "barttenders" och planerar barbie-fester.(man får tänka på att det är tv också) Men däremot tycker jag att det är tråkigt att det på något sätt är ok att klanka ner på folk som har pengar. Typ rikemanssnusket som du sa. Överklasshoror. Bortskämda skitungar. Borgaräckel. Adel och fan och hans moster...

Om jag skulle skriva ett inlägg om att jag tyckte att folk som får socialbidrag är lata och inte orkar jobba, kalla dem för jävla bidragstagare, low classmänniskor...då skulle det bli ett jävla liv (inte för att jag tycker det, men om).

Jag förstår vad du menar med inlägget, det gör jag.

Men när blev det liksom ok att slänga skit på folk som råkar (ofta har jobbat extrem mycket, offrat mycket i livet så som kärlek, barn, familj) ha pengar.

Jag känner människor som har mycket pengar. Pengar som för mig är helt orimliga. Men de är inte sämre, eller otrevligare människor för de.

De flesta inser hur bra de har det ställt, är tacksamma och gör det bästa av situationen.

Investerar i olika saker, håller på med välgörenhet osv.

De ska inte behöva skämmas över deras ekonomiska tillgångar lika lite som någon ska behöva skämmas för att han/hon sliter för brödfödan.

Alla är olika, och alla kommer från olika förhållande med olika förutsättningar.

Men det viktigaste är att man gör det bästa av situiationen, ägnar sig åt saker man tycker är roliga och bara är snäll.

Its nice to be important, but its more important to be nice :P



Och vi är alla människor, alla likadana när vi står inför gud!

Kram

2010-03-11 @ 02:05:20
URL: http://fashionmeup.se/alicia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0