onsdag me stort O

idag har vart en låång å helt tokig dag mycke har gått super å i nästa sekund har de raserats...

blev väckt på ett aldeless finimangt sett! :) synd bara att andra människor e så förbannat morgonpigga å vill ses typ samtidigt som tuppen vaknar :)
men men ja vaknade ju till liv ganska fort å fick en super start av dagen fylld me positiv energi insåg jag att ja hade två val
1) gå å sova ett par timmar till innan jobbet å troligtvis vakna tröttare än ja somnat
2) ta vara på de fantastiska vädret ..
inte så svårt val faktiskt på me sololjan å soldressen :)

va precis på väg in från balkongen när en vän ringde å berättat att hennes man sett abulans å polis utanför min absolut bästaste vän i hela världen`s föräldrar
håret reste sig direkt å paniken kom snabbt,de e ju inte första gången !

thess pappa har tidigare haft flera stoke å efter den sista blev han väldigt dålig även hennes mamma har haft de jävligt tufft å vart in å ut på sjukhus,mycket handlar om påfrästningar pga att se sin man så dålig....
ja kastade mig på telefonen å fick tag på thess,som  satt  på huddinge å väntade på besked från läkare å så här i efterhand vet vi att de inte va en stroke men däremot nån typ av epeleptiskt anfall...vi vet ännu inte utgången å va detta kommmer att innebära för thess pappa men de ser i allafall inte becksvart ut!
tack gode Gud för det!!! mina tankar är hos thess å hennes föräldrar!! <3 <3 <3

ja åkte å jobbade å de har jag inte så mycket att orda om :)
eller jo,ja fick leka "dum tant" då en stammis kom ner me sin typ 7årige son som snattat :)
man kan ju undra varför man som sjuårig pojk snor ett lypsyl?? :)

jag å mina två fantastiska onsdags kollegor tess å lou bestämde oss för att ta oss en liten after work
på haket brevid jobbet
vi satte oss ute på uteserveringen,vi satt å pratade om allt å inget precis så som de brukar vara
alkohol,asgarv,skitsnack,ljudliga rapar :) japp sånna e vi alla tre..
sen plötsligt small det!... i ögonvrån ser jag hur någonting flyger genom luften..(å sen smärtan i min arm efter lous naglar :)...
en cyklande man har kört rakt ut fån en mindre tvärgata rakt ut i en korsning å "krockat" med en taxi,han fick sig nog en jävla smäll å en ganska o-plannerad flygtur för att inte tala om en jävligt otrevlig landning..
flera från "vår" servering å från busshållsplatserna i närheten kom springandes å ambulans tillkallades...
han hade nog en änglavakt me sig för de såg ut som om de gått ganska bra för honom,han ställde sig i alla fall upp å la sig själv på båren,om jag får gissa så fick han sig nog en ganska hård hjärnskakning å lite skrubbisar men annars tror jag att han klarade sig fantastiskt bra me tanke på va han råkat ut för!!

nu e snart dan slut för mig ska hoppa i säng nu så jag pallar att gå upp imorn...de ska ju vara SOL imorn :)
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0