fotbolls emma....

de e konstigt,vanligtvis e ja inte speciellt intresserad av fotboll!
skulle aldrig falla mig in att frivilligt se en allsvensk match
ja tror att jag har men från när ja va liten då de allt som oftast va fullsatt av gubbar i tv soffan varje söndag
ja kunde gå ner å fråga ..
jag-vilka spelar idag?
valfri gubbe- roma-milan
jag-okej vilka hejar ni på?
valfri gubbe- milan
jag- okej då vet jag...
sen kunde jag avlägsna mig nån kilometer från huset å fortfarande veta vilka som vunnit :)
å när man kom hem luktade det testosteron man å vin (ingen öl här inte vi pratar italienare ju )

detta sitter i alla fall i blodet på mig tror jag för när vi börjar snacka em/vm då vaknar fotbolls emma
till liv...nå väl ja e ju inte en tok å kollar alla matcher men ja ser dom som e av intresse för mig...
om sverige e med å spelar - vilket dom inte e nu ty man kan inte spela en lagsport med en man,tack zlatan för att du försökte :) -men om sverige e me så kollar jag deras matcher ...inte för att dom ligger mig varmast om mitt fotbollshjärta :0
nä sorry ja håller helhjärtat på gli azzurri de har jag gjort så länge jag kan minnas!
å ännu mer helhjärtat dom senaste 14 åren de e likt en symbol för min kärlek till min far lixom !!

detta e något som mina vänner har lite svårt för-minnst sagt-
ja e bara less på att även om italien skulle vinna me 83-0 så skulle dom i alla fall anklagas för att va dåliga,filma,spela teater å ha dommarna på sin sida....
okej klart dom filmar..de gör ju alla spelare när dom får chansen å de gör dom ju för att de e en del av spelet...
hur skulle du själv göra? de e ju som me allt,man försöker väll alltid vinna lixom :)
nå väl de e ju upp till dommarna att se till att reglerna följs!!!!!!!
e man sne över att de e feldömt så gnäll på dommaren inte på spelaren som " spelar spelet"

idag såg jag spanien-honduras hhahaah vilket skämt!
måste vara kul för spaniorerna att få leka lite med honduras i 90 minuter:)
de va en kul syn när tre spaniorer fångade en honduras spelare i mitten å sparkade bollen ett par varv runt honom :)
fast den stora frågan e ju hur man kan bomma en straff???
(asså ja skulle kunna missa men ja e ju heller inte proffsspelare) ...
hur mycke pengar tjänar inte dessa spelare (inte i lands kamper de vet jag men annars!)
asså de e ju deras -jävligt välbetalda jobb- då ska man väl fan inte missa en straff?!
de e ju typ som att ja skulle missa å ta betalt på jobbet lixom!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0