ja lär ju inte sova innan jag åker....

den 24/6 åker jag till gotland å nån tokskalle har bestämt att vi ska åka tidigt..
0600 ska vi samlas I NYNÄSHAMN!
hallå hur tänkte vi nu??
man kan typ inte ta sig kommunalt å hur många föräldrar eller vänner kan eller hoppar högt om man ber dom om skjutså vill va i nynäs kl 06???

man kan faktiskt åka kommunalt,som vanligt har ja ju en förkärlek till sl`s hemsida å reseplanerare
fick dessa svar :)
(ps texten e kopierad från ett medelande som ja skickade till 2 vänner som ska me på samma resa,så ni får helt enkelt bara gilla att ni får lite "mellansnack" )


om vi ska vara framme till kl 0600 så har sl
ett alternativ...som suger! va ska vi göra
medans vi dödar 4 timmar mitt i natten? :)


Från Tullinge torsdag 24 juni kl 00:03
till Nynäshamns station kl 01:48
Ta pendeltåg 36 från Tullinge mot Södertälje centrum.
Det går från Tullinge 00:03
och kommer till Östertälje 00:16.

Vid Östertälje station byter du till buss 783 mot
Ösmo station.
Den går från Östertälje station ca 00:22
och kommer till Ösmo station 01:10.

Vid Ösmo station byter du till Ersättningsbuss 35
mot Nynäshamn.
Den går från Ösmo station 01:30.
Du är framme vid Nynäshamns station 01:48.

Gå cirka 550 meter till Nynäshamn, Hamnterminalen.

Restid 1 timme och 45 minuter.

Trevlig resa!

eller så kan vi va lite busiga å komma sent
även då ser ju sl`s förslag ganska tråkigt ut!

Från Tullinge station torsdag 24 juni
ca kl 03:54 till Nynäshamn kl 06:25
Ta buss 791 från Tullinge station mot Sergels torg.
Den går från Tullinge station ca 03:54
och kommer till Gullmarsplan 04:16.

Vid Gullmarsplan byter du till buss 893 mot
Tungelsta.
Den går från Gullmarsplan 04:47
och kommer till Västerhaninge station 05:30.

Vid Västerhaninge byter du till pendeltåg 35
mot Nynäshamn.
Det går från Västerhaninge 05:54.
Du är framme vid Nynäshamn 06:25.

Gå cirka 550 meter till Nynäshamn, Hamnterminalen.


Restid 2 timmar och 31 minuter.

Trevlig resa!

ja ringde även till taxi sthlm för ja tänkte
att man kanske kunde boka en bil till fast pris
men de gick inte för nynäs ligger för långt bort
men telefonisten tippade på att resan skulle gå på
ca 700 vilket jag tycker låter lite konstigt
då deras priser ska vara ca 370 kr i timmen
(+45 i framkörningsavgift) de tar väl fan inte
2 timmar till nynäs?? ska vi knuffa bilen i så
fall?? :)

helt ärligt om nån av mina läsare e morgonpigg så hojta :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Wooow, kan inte du fläta mitt hår på nåt coolt sätt nån dag då? Vad dum jag känner mig, har ju sett dig i många häftiga frisyrer men inte tänkt tanken att du kan fläta!! jag är typ helt inne på det un :D

2010-06-13 @ 12:29:04
URL: http://sarahbackman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0