den som har mest grejer när den dör vinner..

de e ju helt sjukt hur vissa har det!!
sitter just nu å kollar på "extrema sammlare" på tv3..hur i hela fridens namn kan man leva så???
för er som inte vet så e det ett program om folk som e sjuka(?) å sammlar på ALLT!
deras hus e fylda från golv till tak me typ...skit,och nu får dom hjälp me att rensa ,kasta å städa typ...
en brud idag vägrade att slänga sin samling me mcd leksaker hahah ..äh förlåt de e ju taskigt att garva men de e så jäkla sjukt!!!
ja som tycker att ja har mycke skit,å har ganska svårt för att kasta grejer,men ärligt ja e ju inte ens i närheten av att vara i närheten av dom på tv`n
mitt "sammlande" har jag fått i blodet :)
min far hade mycke "bra å ha grejer"!! å hade oxå svårt för att kasta saker..
ja minns vid ett tillfälle när min mamma hade gjort nån stor klädränsning å sa åt min pappa att åka å kasta flera säckar me kläder (nu pratar vi typ anno 85 dvs klädinsamlingar,uff,frälsis å så vidare va inte så utbrett som idag)
hur som hellst så klarade min far inte av att kasta säckarna, de va ju lixom inte trasigt :)
vi körde hem till några vänner som inte hade de så fett å sen fick ja svära på att jag inte skulle berätta för mamma :) haha ja tror att de kom fram många år senare!...
efter att min pappa dött tog vi tag i att rensa pappas föråd (japp de va bara pappas)
och eftersom att ja e den mest händiga i familjen så blev förådet min uppgift..
att ett sånt litet utrymme kan innerhålla så mycke grejer e helt sjukt!
asså absolut inte oårdning! nä där var farsan nogran ordning å reda men fortfarande så kan å bör man inte spara allt!!
brädstumpar,spik,skruv,2000 hammare,maskindelar till oljefartyg....
vem fan har maskindelar till ett oljefartyg i förådet???? jo min far så klart, för han jobba ju som maskinist 30 år tidigare :) solklart den som spar han har å den som har mest grejer när han dö vinner :)

om ja ska va ärlig så har jag fortfarande i princip kvar mitt rum hos mamma ... med massor av skit i :)
för några år sen fick min mamma frispel å jag fick åka dit för att ta reda på mitt skräp..mama satt brevid!
ja va i kasta mood å börja glatt å kasta , varpå min mamma börja
mamma- den där kan du ju inte kasta ,de e ju din första mattebok
jag- va ska jag me den till??
mamma- visa dina barn å barnbarn såklart!
jag - mm rimligt,hur många ungar ser du???
mamma-den FÅR du inte kasta den får ligga i min samling....
hahha so fortsatte dagen
mamma-du kan ju inte kasta din samlling me prydnadsdockor som mormor har köpt från världens alla hörn!
jag- okej men ja tar inte hem dom ,ja vägrar!
mamma- okej dom stannar i min samling...

nu har min mamma en STOOR samling me grejer som står kvar typ som förr i mitt rum :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha vi borde byta mamma :)

Jag är som din mamma och vill spara alla min gamla skolböcker,

alla min dockor alla mina gamla teckningar och sånt.

Medans mamma går och kastar det i smyg för att hon tycker att det bara är skräp!!

Du skulle ha sett när vi flytta till juha och jag undra vart miná tre stora sopsäckar´med gamla gosedjur va!!

Tror du inte hon åkt och kastat dom.



Kram :)<33

2010-07-30 @ 13:12:45
URL: http://missperfect.devote.se
Postat av: Aritiril

Great work,webmaster,nice design!

2011-08-09 @ 10:11:10
URL: http://aritiril.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0