dagens mupp!

ja har kommit på en grej....
me tanke på alla muppar ja möter i mitt jobb så ska jag varje dag (när jag jobbat)
bjuda er på dagens mupp

idag blir dagens mupp utan tvekan tanten som skällde ut mig för att jag var vänlig!
ho köpte bland annat en bukett rosor,troligtvis har buketten inte kommit åt nått vatten i hinken för när jag drog den i kassan å sen råkade hålla den uppåner så lossnade typ en tredjedel av rosbladen..
varpå jag vänligt säger till damen att hennes bukett inte är nå fin utan rekomonderar henne att hämta en ny
då börjar hon gapa om att jag förstör hennes bukett å att hon vill ha den!
så ja säger bara ja visst absolut får du köpa DEN buketten....
när hon plockar ihop sina varor å kommer åt rosorna (som nu mest består av pinnar) så flyger det rosblad omkring hela kassan så jag bara skakar på huvudet, varpå hon blir skitarg å börjar gapa att jag e otrevlig å har en dålig service..
nu börjar ja tappa tålamodet å säger därför att hon får köpa hur mycke döda blommor hon vill å medelar henne att ja bara försökte vara vänlig!!
varpå hon säger att då vet ja minsan inte hur man e trevlig men de e ju inte så konstigt för ja e väl ny på arbetet...
ja ger ifrån mig ett asgarv å skakar på huvudet å önskar henne en trevlig dag :)
kunden innan som står å packar sina varor å typ e i upplösningstillstånd över hur muppen har behandlat kassörskan (mig) kan nu längre inte hålla käften utan upprepar att rosorna e döda å att jag e en av dom trevligaste kassörskorna hahaha (tack alltid kul att höra)
muppen tar sina "pinnar" å lämnar butiken svärandes :)
hon hinner knapt kliva ut genom dörren förns hela "min"kö börjar skratta å prata om hur knäpp hon va
(skönt att veta att de inte bara va jag som la märke till det)
en tjej frågar hur i hela friden ja kunde hålla mig så lugn å trevlig??
svaret e enkelt efter TIO ÅR har jag sett å hört de mesta
ja utgår från att alla e dumma i huvudet å ibland blir jag positivt överaskad :)
å dessutom behövde jag ju bara träffa henne i typ 5 minuter hon e ju fast me sig själv hela livet hahahahah

btw om ni undrar så va fredagens mupp hon som bad mig fläta hennes hår :)

Kommentarer
Postat av: annso

'asgarvar'



vissa människor alltså. det är väl tur att du finns där så dom kan få ur sig sina frustrationer ;-)



kram på världens bästa emma!

2010-07-20 @ 22:57:10
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Emma

haha jag skulle kastat blommorna på henne :)

eller nej men du har sånt tålamod emma :D

Hoppas allt gick bra nu på kvällen?

kramisar

2010-07-21 @ 23:27:23
URL: http://MissPerfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0