HJÄÄÄÄLP!!

ja behöver lite hjälp eller kanske snarare lite råd :)
tanken e ju att ja ska göra en tatuering till minne av min pappa...
min pappa dog 96 efter en hjärt transplantation som inte gick vägen.
han dog på sahlgrenskasjukhuset omgiven av oss-sin familj..
innan han begravdes fick vi förfrågan om vi ville åka å säga hejdå  till honom å om vi ville lämna något som skulle följa med i kistan lixom..
ja ville inte se honom igen ja va redan klar med mitt farväl och jag var rädd att han skulle se konstig ut,
jag ville hellre minnas honom på det sättet ja gör idag,
men däremot ville jag gärna skicka med något,
ja köpte ett sånt "brythjärta" ett sånt fjortisarna delar bästa vänner imellan :)
men de känndes rätt, pappas hjärta gick sönder,mitt va brustet,och ja ville dela något me pappa för alltid!
pappa begravdes med den ena halvan å jag har ALDRIG tagit av min halva..

de brustna hjärtat för mig e en klar symbol och därför e tanken att jag ska tatuera ett brustet hjärta
och sedan skriva  "cuori infranti 25-06-1996"  vilket betyder att 25/6-96 brast 2 st hjärtan(mitt å pappas)
jag har letat bilder på "brustna hjärtan"å hittat några som jag gillar

1)

denna tycker jag e fin för att ena delen lixom har ramlat,alltså hjärtat e inte upprätt

2)

ja har vart inne på att ge ena sidan en vinge,lixom en symbol för att min far har farigt till himlen:)

3)

alternativt de blödande hjärtat...

4)
(den e inte så nygg för ja ritade den själv men ja ville ge en bild bara)
 bara enkelt konturerna av ett brustet hjärta...(ingen färg,bara konturer å skuggningar...) 

eller ska det kanske vara en blandning??? hjälp mig va tycker ni??
ärligt ja behöver verkligen hjälp,jag lutar mer åt ett håll men jag vill se om ni tycker samma så jag e jätte glad om ni lägger en kommentar å säger va ni tycker :) TACK!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2an var den snyggaste

2010-01-26 @ 00:01:37
Postat av: Helena

Vad fint.. Vad fin mening med tatueringen liksom, sånt gillar jag.



Jag tror nästan att du redan bestämt dig, och att det kommer bli alldeles perfekt :) jag gillar också nr 2... men egentligen alla 4. ja, motivet är inte lika viktigt som tanken, på något sätt.



Det ska väl bara kännas som att hjärtat skrivit just det du tatuerar in. Lycka till med beslutet! :)

2010-01-26 @ 00:18:17
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Sarah

Verkligen helt otroligt vacker innerbörd och förklaring till denna tattoo. Du skall följa DITT hjärta och endast gå på känsla vad som känns rätt. You'll choose the right one :)

2010-01-26 @ 06:12:17
URL: http://sarahbackman.blogspot.com
Postat av: Annso

Jag röstar på den med vingen. Och så röstar jag på att det ska göras i svart/vitt/grått. (jag vet att det alternativet på röstning inte fanns men vafan, ber du om åsikter så :p)

2010-01-26 @ 14:58:36
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0