torsdag-lördag

i torsdags hade vi personalfest,å de va roligt :) vi åkte till en ställe som heter aptit...
där lagade vi en 4rätters middag tillsammans i 4 olika matlag och till vår hjälp hade vi 3 stjärnkockar ...å 2 diskare :)
när maten va klar skulle den självklart läggas upp på ett smakfullt sett å serveras snyggt:)
de va även vårt jobb att presentera våran rätt...
som vanligt när ica festar blir det ganska festligt å jag blir alltid lika surprisad av min chefs diskutioner och förslag:)
hahhahahah hon erbjöd mig en operation i torsdags,asså hon gör det ju för att hon e snäll å för att hon vet att ja mår dåligt över min vikt och hon vet att ja kämpa... men de e ju lite konstigt...mer om det snart!

ja gjorde även en deal me en kollega ...nu e det dax för mig att ta tag  i mitt liv,dax att börja promenera och äta nyttigare igen,marija kastade ur sig att om ja tar tag i mitt så slutar hon att röka... så igår gick jag ut å gick å sen va jag å handlade massa nyttig mat :)
idag har ja dock inte gått nån promenad för ja känner mig inte helt kry,men jag har i allafall ätigt bra,alltid något! :)
min tanke e att ja ska ge det ett ärligt försök,ja vet ju att ja kan!! innan hojolyckan lyckades ja ju bli av med en hel del kilon...funkar det inte så får jag väl hoppa på monicas förslag å lägga mig under kniven...
va tycker ni, är det fel att operera sig??
(i mitt fall snackar vi om en magsäcksförminskning)

min mamma var här i morse med mitt paket från amway..jag får det levererat hem till mamma för de känns säkrare mupp posten ställer nämligen paketet utanför dörren om ingen e hemma! på den tiden när ja skulle skriva en leveransadress bodde ja ju i fittja å då kändes det inte så aktuellt att låta posten ställa ett paket för tusentals kronor utanför min dörr:)
ja fick även ett kuvert av min mamma... samma kuvert  å samma innehål som ja va å lämnade till mamma på nyårsafton!.... ett lån som ja "tog" hos henne för många år sen å som lixom har hängt över mig...min mamma blev skit arg för hon minns inte äns att ja lånat pengar å vill inte ha dom :) så idag fick ja tillbax pengarna ...
ja vet inte hur mina läsares ekonomier ser ut,vissa kanske tycker att de e skitpengar men för mig är det ganska mycket pengar eller i allafall pengar som ja respekterar...3000 spänn...

senare under kvällen ringde min mor å bjöd in mig på middag imorgon :) pärfekt för då kan ja promenera dit å hem :)

nu ska jag lägga mig på soffan å kolla robinson...kram på er

Kommentarer
Postat av: Annso

Jag tycker inte att det är fel med en gbp-operation, MEN jag tycker att man först ska ha kämpat själv så mkt som det går! Det finns tyvärr alldeles för många som anser att en operation är "en lätt väg" och sen blir dem smällfeta igen för att dem inte anpassat sig innan.



Du är jätteduktig som börjat med ny kost och motion - KÄMPA Emma! Jag hejjar på dig hela vägen! =)



Och ang pengarna som du och mor din kastar fram o tillbaka. Ja det är mkt pengar. Har du inget sparkonto du kan sätta in dom på? Kan ju bli en extra rolig semester i sommar kanske?



Kram!

2010-01-17 @ 12:29:55
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Annso

Har redan kolalt i tvättkorgen och frysen och ... Dom är borta!



Tänk att det alltid finns hål att stoppa pengarna i ;-)

2010-01-17 @ 14:12:00
URL: http://barajagoch.mitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0