svengelska is the skit!

för typ 10 år sen jobbade jag för busslin,ja jobbade där under ett par år och det är en tid som jag minns me kärlek å glädje,helt klart ett fantastiskt jobb!
 största delen av tiden jobbade jag som spindeln i nätet:)
ja hade hand om djurgårdstrafiken och jobbade då mycke konserter å andra evenemang...
på många stationer idag så kan man se folk i gula jackor som e stationsvärdar,så såg mitt grundjobb ut men ja va oxå en sambandscentral stationerad ute på fältet så att säga...
mycket handlade oxå om service och att hjälpa turister, vilket inte helt passar mig då min engelska suger ganska hårt :) de ända jag kan roa mig med e att de finns folk som är sämre än mig hahah
en dag jobbade jag ute på sergel tillsammans me min chef..
en chauför glider in me en buss å ger oss en handväska som en kvinna har glömt på hanns buss..
vi raporterar in till garaget å till polisen att vi har väskan i vår bil..
denna bil e lite speciell efter som att den har ett komunikations system i bilen så vi kan prata me alla busschauförer från bilen,de finns oxå en "saftblandare" på taket dvs de är en typ av utryckningsfordon...bilen går allt som oftast unde namnet "radiobilen"...

storryn ja nu tänker bjuda på är en riktig språk historia :)
som sagt e ja själv dålig på engelska fram för allt på stavning ,men ja vill att ni ska veta att jag andvänder exakt dom orden som min chef andvände...dessvärre kanske dom inte blir rättstavade  men de får ni leva med :)

som sagt jag å min chef rolf hade fått denna handväska i vår hand ,och när vi kollar i den inser vi att den tillhör en amerikansk medelålders kvinna och de ligger runt 800 dollar i den, så vi tänker att hon nog kommer sakna den,vi har ju även hennes pass,å nycklar...
vi kommer på att vi kan ringa till amerikanska ambasaden  å medela att vi har den, å de e där de roliga utspelas..
min chef tar upp sin lur å ringer ambasaden,å följande samtal sker...

hello my name is rolf,do you speak swedish? nähe fuck... okej my name is rolf... i am cheef of the busses in the city.. we have found a bag whit a lott of money in it..and the her who owns it is amerikan laydy, if her calls you she can reade (läsa) me in my radiocar ore her can call the bussgarage at the number xxxxx

den stackars mannen i telefonen lär inte ha fattat mycke och frågar vänligen om vi kan komma förbi med väskan ,å rolf (den engelsktalande guden ) svarar
 yes of course i can been there for ten minutes ago
hahha  visst e han fantastisk :)
denna storryn spred sig ganska snabbt -vilket e konstigt för merparten som jobbar på busslink e ju killar å ni skvallar ju inte å snackar ju inte skit som oss tjejer eller hur?- hahaha jävlar va där gick ryckten ...själv har jag vart gift me en av chauförerna vi bodde tydligen i tyskland å hade två barn å va jätte lyckliga...detta fick ja veta efter 3-4 år i kassan på ica då en gammal link kollega handlade av mig å frågade va ja gjorde hemma i sverige,om ja å juha hade flyttat hem med barnen? hahah samma kväll ringde jag direkt till mange (han som va kapabel till att starta den här sortens rykten,) han asgarvade å berättade att detta va ett skämt han dragit i fika rummet å att han självklart hade berättat att de va ett skämt men vissa hade ju hunnit gå redan å ryktet spreds som en löpeld (eftersom ja inte längre jobbade på link å juha pluggade i tyskland så lyckades ju folk gå på det :)
mange spred många storrys om mig av denna typ hahah jävla odåga! å de roliga är att den ända på link som ja hade ihop det med ett tag va just mange fast de e de ju inte många där som vet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0