måndags gnäll yes!!

är det bara på söder folk e reetarded eller??eller e det bara folk som handlar på ica?? :)
hela helgen har en av våra kassor strulat,av nån anledning har den ingen kontakt me banken vilket innebär att man inte kan knappa in sin kod när man betalar me kort...
ja fastnade i den kassan i typ en timme och e fortfarande irriterad :)

man har slagit in alla kundens varor,å denne halar fram sitt kort...
-jag- ja behöver låna ditt kort å din legitimation,tack!
kund fortsätter att försöka slå sin kod
-jag- de går inte att slå koden jag skulle behöva låna ditt kort å ditt legg tack...
-kund-varför då? e det nått fel?
öh nä ja tycker det e kul å va lite jobbig...
-jag- ja vi har ingen kontakt me banken därför går det inte att slå koden...skulle ja kunna få låna ditt kort å ditt legg???
-kund- oj men varför e de mitt kort de e fel på?
asså ja fattar inte att folk kan va så förbannat tröga!!!
okej om de hände en gång, men typ VARJE kund...va e problemet de e väl bara att lita på att bruden i kassan kan sitt jobb...eller va fan tror folk att vi har en liten kopierings maskin under kassan på ica ??? en liten sid business där vi koppar kort mitt i rusning för att tjäna en liten extra hacka :)
dessutom kunde jag väl tycka att man som 10onde kund på raken inte behöver fråga samma fråga som ja redan svarat på igen å igen å igen.... gaaaa ja har dessutom fortfarande jävligt sparsamt me röst kvar :/
jävla muppar hur fan har fålk lyckats överleva så länge som dom verkar ha gjort hahaha
dessutom fattar jag inte hur folk kan ha sånt jävla problem att dra ett jävla betalkort ??
hur svårt e det? du rar det som bilen visar  magnetremsan innåt eller utåt (brukar va mycket fina ritade pilar av lessa kassörskor:) man drar kortet me en stadig rörelse från ena hållet till det andra ( kortet har ju en typ 20siffrig sifferkombination som måste uppfattas av maskinen) lätt som en plätt, ja lyckas i allafall typ alltid :) men nääää inte våra kunder inte näää korten dras uppåner, bakåfram, me start från mitten,galloperar genom terminalen...så står kunderna å vrålar att de e fel på maskinen - nä de e fel på dig!
eller dom som drar å sen bara står å tittar å inte fattar va maskinen menar när de står
"oläsligt kort dra igen"...
asså ärligt kan man inte hantera ett kort så bör man kanske inte ha ett betalkort?!

bla bla bla gnäll gnäll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0