vi föds å vi dör...å däremellan bör vi ju leva

natten mellan sö-må sov jag inte,eller jo ett par timmar i soffan...
va på begravning igår innan jobbet,en gammal vän till min far begravdes.
en fin man,en man med otroligt mycke kärlek å vänlighet till sina vänner.. en av få som ringt till min mor varje år sedan pappa dog för att fråga hur hon mår och om han kan hjälpa henne med något..
å varje gång han ringde frågade han hur det gick för mig å min bror..
han gjorde något som han inte alls va tvungen till men han gjorde det för att han var en god människa!!
för mig å mamma va det inte ens något att fundera på,om vi skulle gå på begravningen eller inte,de va en självklarhet!
de va så sjukt sorgligt att vara där-inte justför att leos liv är över- (vi föds å vi dör..)
utan för att all den kärlek han givigt i sitt liv inte återspeglades i går..
vi va ÅTTA stycken sörjande på hanns begravning..ÅTTA stycken!!
när min far begravdes var ingen från hanns släkt  där (av förklarliga skäl då resan e lång från både italien å usa)
ändå var vi 95 peroner på begravningen...
ja tyckte så synd om leos dotter! flera stycken som skulle komma "sket i det" utan att höra av sig..
man hedrar den döda å man stöttar dom överlevande genom att gå på en begravning!!!
nä fy fan!!
undrar hur många som skulle gå på min begravning ?:)
ja vill att de ska va mycke folk å alla ska minnas mig me glädje hahah
å magnus ska sjunga vackert,kan man önska sig det eller?

de rör alltid upp massa känslor när jag e på begravning å ennu mer på denna då de va en vän till min pappa!
så igår vart en jobbig dag..


idag har jag tvättdag,sen om ja orkar så ska jag städa oxå :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Fy fan! Hur kan man "skita" i sånt undrar då jag!?!?

Jag har varit på begravningar då jag knappt känner..kännde personen i fråga men självklart har jag varit där för att stötta mina vänner, dessa fall är det någon av deras föräldrar som gått bort. Så även om det kanske är en gammal människa som kanske inte har så många av sina vänner kvar så borde det vara mer än 8 pers! Tess upprörd! Haha :P

2010-02-09 @ 22:08:15
Postat av: emma

tess ja blev oxå upprörd! folk e så jävla ego,dom tänker typ att de e ju jobbigt på en begravning å så skiter dom i å gå dit...

begravning behöver inte vara jobbigt,eller jo klart att det är jobbigt men de kan oxå vara ett vackert sätt att säga hej då på..att gråta är inte farligt utan frigörande...

ja kanske iofs har ett o-sunt sätt att se på begravningar,men iom att den första jag var på va min pappas så lär ju ingen begravning på länge kunna bli värre....

2010-02-10 @ 00:18:45
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Tess

Nä det är väl sant, men det gör ju inte att du tar andras begravningar med en "klackspark" inte lättare för dej än någon annan för att du varit med om en begravning som "egentligen" inte skulle komma så fort.. Klart det inte är roligt att gå på begravningar, men jag skulle ju må skit sen efter i stället om jag inte hade gått! Även om det är jobbigtså är en begravning är ett fint sätt att säga hej då och ett "avslut" för någon!

2010-02-10 @ 12:42:13
Postat av: emma

ja å dessutom är de oftast jätte viktigt för dom närmsta,ett sett att knyta upp kontakter för framtiden och få stöd från fler än dom närmsta lixom...för mig kändes de skönt att se me mina egna ögon att många gillade å respekterade min farsa..

efter begravningen satt vi å fikade tillsammans å folk delade med sig av sina minnen av farsan,de va fint..

2010-02-10 @ 13:52:13
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: YASMIN

Har jag sagt att du är riktigt gullig? Tusen tack Emma. Du var en av de få som faktiskt beklagade min sorg på bloggen, tack tack!



Du är bäst! (:

2010-02-10 @ 20:40:01
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: YASMIN

Beklagar även din sorg Emma! Hoppas du mår bättre nu. Tänk bara på att döden är en del av livet och att vi måste, vare sig vi vill eller inte, acceptera det.



Kram!

2010-02-10 @ 20:41:15
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: lukes

Dagens fråga: Har du färgat/slingat håret någon gång?

2010-02-10 @ 21:01:32
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Tråkigt med begravning! :(

2010-02-10 @ 21:19:16
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: annah ♥

:/

2010-02-10 @ 21:30:35
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Erika

Världens smalaste midjor! Hot or not? Avgör själv! :)

2010-02-10 @ 21:31:42
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: Mattias

hej va fin blogg du har! :)

2010-02-10 @ 21:35:38
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0