japp jag har åsikter om allt! :)

dagens ämne får bli sepparation och problematik runt omkring....
varför? jo för att det verkar ligga i tiden lixom!

att folk går skillda vägar är ju aldrig roligt,ibland kanske det är en bra utväg absolut!
de jag tycker e jobbigt är när det blir skitigt,å när folk runt omkring lägger sig i och "väljer sida"
de e väl okej att välja sida om man först ser till att ha all fakta dvs båda sidorna!!
okej detta e ju framför allt om man känner båda parterna,annars kanske de inte e så jävla viktigt!!
känner jag bara ena parten så e de ju rimligt att stötta å finnas vid min vänns sida,även om jag oxå då kan ifrågasätta om allt min vän gör e rimligt...
men om man har ett vänpar som går skillda vägar tycker jag att man bör ha bådas sida i storryn innan man dömmer å vänder ryggen åt en av dom( vilket man självklart hellst inte bör göra)
men va fan har den ena parten vart typ otroge eller nått sånt så e de ju lätt hänt...
jag har ett vänpar som just sepparerat och alla gemensamma vänner verkar ha ställt sig på samma sida alla utan att ha hört bådas storry,å de konstiga e att folk dessutom har enligt mig valt en inte helt rimlig sida?!
själv har jag inte valt på något sett ännu då jag bara har ena sidans storry,ja å sen har jag ju den andres sida ryktesvägen..de e inte något ja tänker grunda ett val på!!!
i detta fall e jag faktiskt sjukt förvånad då jag inte trodde att dessa vänner var dömmande på detta sett,ja får lixom inte riktigt ihop det!!! nä ja måste luska lite i detta för att få en uppfattning om varför folk resonerar som dom gör...

detta för mig oxå till nästa ämne som går hand i hand me tidigare...

enligt mig ger man varandra ett  "outtalat" löfte när man går in i en ny relation...om man nu tycker om varandra så pass så man bestämmer sig för att dela sitt liv med en annan människa så anser jag att man har en skylldighet att om den dagen kommer då man förlorat kärlen å vill sepparera så bör man göra det snyggt å med respekt för sin forna livskamrat,man bör behandla folk som man själv vill bli behandlad!!!
hur svårt det än är!
dessutom bör man inte låta det gå så långt så de blir skitigt!!!
tappar man sina känslor så har man enligt mig TVÅ val,antingen bestämmer man sig för att kämpa å återuppväcka kärleken å då gör man det med hela sitt hjärta å till 100% eller så e man ärlig,respektfull å så går man ,innan man sårar!

är man i en elation så är man INTE otrogen,så gör man inte! lämna då innan
om man gjort slut och ens föredetta partner vill ha en förklaring är man enligt mig skyldig att ge en förklaring,även om de e jobbigt å känns svårt!
komunikation,respect,å ärlighet är a och o både i ett förhållande och vid en sepparation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0