lite svar på tal och försök till förklaring..

asså så här!
för mig finns det inget att förlåta!
om ärligheten ska fram så är jag kanske lite rädd för honom idag!
i mitt huvud är det kaos och det har det vart i många år ..
jag har en uppfattning om hur han är och något annat sägs i tex media,ja får inte ihop det...
som sagt jag har inget att förlåta å jag hoppas av hela mitt hjärta att han vill få ordning på sitt liv!
som anso kommenterar så finns det oxå en familj en väldigt nykläckt familje medlem,och min förhoppning är att detta lilla liv kan göra mirakel...

jag har ingen lust att skriva ut namn på min vän här!
å det handlar om respekt till honom å hanns närstående
de verkar som om  frisläppningen har hänt i "de tysta" endast dom närmsta visste
(nej jag tillhör inte dom närmsta och jag visste inte förns dagen efter men jag anade...)
de verkar oxå som att man vill hålla detta lite tyst så länge det går då min vän oxå blev pappa nyligen,
dom behöver tid att bli familj å dom behöver tid att vänja sig vid ett liv i frihet...
(anso du har koll!)

självklart har alla en fri vilja å alla gör själv sina val
och ja försökte inte på något sett att påstå något annat!!
men om jag säger så här.. för mig va de lättare att göra bra val i livet då jag hade stöd av fantastiska föräldrar,
ja hamnade med bra vänner,och jag hade fler fördelar som gjorde mina val till bättre val!
även jag gjorde vissa mindre smarta val i min ungdom men jag hade tur!!! dels hade jag folk som styrde mig rätt å dels fick jag inga påföljder för de jag gjorde...
de va väl de som skiljde oss åt! min vän fick ganska direkt ett" dåligt rykte" och ett sånt e svårt att tvätta av sig..
addera det med att ingen styr dig på rätt väg,tillslut får du ju ändå skiten för allt då kan du lika gärna göra all skit oxå ?!
någonstanns här gör han ett val! en väg tillbax e aldeless för jobbig,å på vägen framåt finns vänner,samhörighet å pengar,status,ett namn,respekt (inte den respekt jag har pratat om innan)valet görs å jag tror att de va ett ganska medvetet val... ja ska nog nu påpeka att detta e mina ord inte hanns,ja kan ha jävligt fel!!!

han har sårat många på vägen,inte minnst sin familj..han har skadat samhället på många sett!
men som folk verkar resonera så har han ju betalat tillbax me sitt straff..


ja skulle vilja säga att det e nu dom riktigt svåra valen skall göras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0