en dag för kärlek eller ett jättejippo?

på söndag e det dax igen,på söndag måste man säga att man älskar..
en dag om året är det bestämt att vi ska älska varandra å köpa menlösa grejer å äckliga godisar...
helt ärligt, vem fasen har kommit på detta?? de e ju bara ett stort jävla jippo,
ett knep för att affärena ska sälja grejer!
å hur bra är kärleken om man måste ha ett jippo för att minnas den?...

jag har inte haft speciellt många förhållanden,men när jag vart i en tvåsamhet så har jag upskattat min man varje dag, ofta köpt små presenter,å talat om hur mycket jag tyckt om min pöjk,jag har sett till att vi aldrig somnat osams å jag har repekterat  honom till 100%

ja har vart med om folk som sprungit in på jobbet fem minuter innan stängning,gråtfärdiga för att alla snuskiga gelehjärtan e slut...jag har hört kommentarer som
"ni måste ha fler på lager annars får jag sova i trapphuset"
men ärligt talat köp då två kilo gelehallon de e ju samma sak?!
om din fru inte godtar det så är hon nog inte tillräckligt kär :)

varför ska presenterna vara rosenröda eller råsasöta???
å varför ska det vara massa hjärtan?
en present av kärlek e väl alltid en present av kärlek eller?
nä men va fasen fortsätt gå på jippot, shoppa menlöst så tryggar ni mitt jobb :)

alternativet är ju att du gör nått heltokit å oväntat!
köp en bukett vackra rosor å ge dem till någon  som är helt ensam...
köp en ask chokladhjärtan å ge till nån som inte ha mat för dagen..
sätt in en slant på  PG 90 03 51-8(stadsmissionen) så kanske fler får sova i en säng under natten..

glöm inte för det att säga att du älskar din partner,alla vill ju ha uppskattning å bevis på kärleken :)

Älska mig mest när jag förtjänar det minst, då behöver jag det bäst.


Kommentarer
Postat av: A

Bläsch! Jag avskyr alla <3s dag, och har alltid gjort. Ända sen i skolan då det skulle delas ut rosor och annat trams och jag jämt fick så utan :/



Uppskattning är så mkt mer än en sketen dag om året, och om man inte kan visa kärlek utan ett jippo då är man nog lite felnavlad ;)

2010-02-11 @ 13:14:49
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: YASMIN

Så lite så Emma!

Oj, har du varit nära döden?! Skrämmande! Hoppas att det är bättre nu med dig. Skulle också ha kramat dig Emma, du är så snäll trots att du är mycket äldre än mig! (:



Tack, har äntligen valt mina gymnasieval. Hoppas bara att jag kommer in på min första handsval (:

2010-02-11 @ 18:29:10
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Tess

Men Emma..du har väl sett Ica reklamen!? Dessa dagar som alla hjärtans dag, påsk osv e ju bara för att butikerna ska tjäna pengar :)

Haha, får se hur många som köper äckliga sista minuten hjärtan på söndag då, haha :)

2010-02-12 @ 10:19:44
Postat av: emma

hahah ja tess så e det,ica stig ljuger aldrig! :)

kan ni inte gömma alla hjärtan,snälla! de vore jättekul!!

2010-02-12 @ 18:43:31
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: tess

Vad menar du med det...Stig skulle väl aldrig ljuga!?

Haha, ja eller bara slänga dom för dom e ändå äckliga!

Kul oxå å se folk som köper halv ruttna blommor för det är det enda som finns..."åhh, tack..en halv rutten bukett" va gullig du e älskling..haha!

2010-02-12 @ 19:53:26
Postat av: emma

nä de e väl klart han inte ljuger!!

hahah å va synd att man e singel,ja vill ju oxå ha halv ruttna blommor å snuskit godis..... :)

2010-02-12 @ 20:12:43
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: tess

Tyvärr jobbade jag ju idag, men annars hade du fått det av mej ;)

2010-02-14 @ 22:00:38
Postat av: emma

tack fina tess,de e ju tanken som räknas!!!

2010-02-14 @ 22:02:24
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: tess

Lr hur ;)

2010-02-16 @ 21:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0