ja bölar inte i första taget!

sitter å kollar på "sjukhuset" ja gillar den typen av program
-riktiga människor å deras "livsöde" -
de va precis me en äldre dam som hade ramlat å hennes knäskål hade fått sig en ordenklig smäll
trotts smärtan å att ambulanskillarna inte kunde göra annat för henne än att smärtlindra henne
så skratta hon å va gla å trevlig..
när dom har lämnat av henne på sjukan så säger ena ambulanskillen att de e skönt
när folk håller modet uppe å bjuder på sig å att de underlättar å gör arbetet kul,
å då tänkte jag att jag roade nog min läkare efter hojolyckan :)

ja va ju ute å övningskörde me körskolan vi körde på en grusväg (hacksjövägen)
de e en 70 sträcka me jävligt mycke hål,å kurvor å grejer
å ja har aldrig fattat hur i hela friden man ska kunna hålla 70 där :)
problemet är att den ligger nära platsen där man kör upp för mc
å 90% av dom som kör upp får köra bla den vägen,där av övade vi där många gånger...
denna dagen e vi flera som e ute å kör,
vi e två elever å en lärare på två hojar
å sen e min privata handledare med  på sin hoj ..
eller nä han körde nog min hoj faktiskt... hur som hellst..

ja ligger i mitten av sällskapet, ja kommer ut på en raksträcka å gasar väl upp i 50-60 typ
då ja får syn på att min lärare har stannat i en mötesplatsficka längre fram..
ja får nån sorts tillt i pallet när ja ser att dom står still,de enda ja tänker är STANNA! 
även fast de e ganska långt kvar så klämmer ja åt hand å fotbromsen all va ja har å låser båda hjulen..
de känns som en bra stund innan ja går i backen, knät först å sen på mage lixom..
på nått konstigt sett hinner ja tänka att ja fan inte vill åka mot hojen,
hjulen snurrar ju vansinnit fort å ja innser att de skulle göra fett ont om man fastna där,
så ja trycker ifrån allt va ja har
(ja å hojen glider lixom jämnsides i gruset)
ni som har sett anja persson när hon gör sin säl, typ så gled jag,å de gjorde ja en bra bit faktiskt,
i ett måln av grus å damm :)

väl uppe känner ja efter å allt verkar helt både ja å hojen,
ja hoppar upp bakpå min lärare för dom anser att de e bäst att ja väntar en stund me å köra så ja inte går in i shock eller så,
upp på nån hoj måste ja ju för vi ska ju tillbax till bilskolan i haninge...
vi kör en bit å sen stannar vi till för att lennart (läraren)
ska ge feedback till den andra eleven
när ja kliver av hojen känner jag att de inte e som de ska,smärtan i knät e feeet!
lennart säger åt mig att fälla upp vesiret medans vi pratar men ja vägrar!
efter mycke om å men tvingar han mig att fälla upp vesiret
varpå håkan (min handledare å i dåläget en av mina bästa vänner)
kollar på mig å ser att ja gråter,
något ja inte gör om ja inte har jävligt ont!
håkan frågar om de e så illa de ser ut varpå ja nickar..
han säger åt lennart att de e dax att åka tillbax till skolan
-raka vägen å me ordenklig fart-
lennart å håkan känner varandra sen förr å lennart fattar galoppen!

väl tillbax kyls mitt jävligt svullna knä å en vän rings in för att köra hem min hoj å i utbyte
får ja köra hanns bil (bättre än att sitta ihopknölad på en hoj :)  )
under kvällen åker vi in till akuten å de visar sig att smällen ha tagit över knät å lårmuskeln,
inget e brutet men däremot e muskeln paj
och  precis ovanför knäskålen sitter en "säck" me nån sorts vätska i,
alla har en sån,min e spräckt!
ja röntgades å skickades hem,utan pain killers å utan sjukskrivning, 
i ett sånt läge så har läkaren enligt mig berättat -utat att öppna käften- att jag e "frisk" å att ja kan jobba..
vilket ja gör.. olyckan skedde en tisdag å ja jobbar ons,to,fre,..
sen minns ja inte om ja åkte tillbax till akuten fredan eller lördan men nån av dagarna i allafall..

knät har svullnat å blivigt rött,varmt å vättskefyllt resten av benet börjar skimra i alla möjliga färger
inne på akuten dreneras mitt knä, altså tömms på vätska ca en liter!
åter igen skickas ja hem utan sjukskrivning å utan smärtlindring...
ja jobbar ett par dar till innan jag sönda kväll åker in akut för tredje gången...

med mig är en av mina bästa vänner emma,hon hatar sjukhus å hon hatar blod men hon e SNÄLL!
å hon e nyfiken :)
ja får samma läkare som drenerade knät sist å hon bestämmer sig för att göra ett nytt försök å
sen oxå sätta ett drenage ,
emma e me hela tiden ,grön i ansiktet å gnällandes haha
samtidigt som hon inte kan låta bli att kolla..
ja garvar åt emma å emma garvar åt,ja inte vet jag sig själv kanske :)
hur som hellst tillslut skrattar även läkaren ,
medans hon säger att de e första gången hon har torkat rent INNE I ETT KNÄ medans hon OCH patienten asgarvar :)
ja tror att de va uppskattat!! haha

hon sätter i ett drenage
(dom riktiga e slut så därför får jag ett finger fån en gummihanske fast satt i knät)
å sen  plåstras ja om ..
ja ifrågasetter hur fasen ja nu ska kunna jobba??
läkaren tittar på mig som om ja vore dum i huvudet å frågar -vadå jobba???-
klart ja förlänger din sjukskrivning säger hon varpå ja svarar
"vadå förlänger?" haha
läkarn frågar va de e för idiot som inte sjukskrivigt mig,varpå jag ler stort å svarar att ja
va hos henne för några dar sen!
hon bara gapflabbar å ber om ursäkt å förklarar sig me att
hon antog att ja blev sjukskriven redan vid de första besöket ..
ja frågar snällt om idioten som inte skrev ut painkillers sist kan tänka sig att göra det nu :)

ja gick därifrån me recept på painkillers,penicilin,me jäkligt mycke bandage å kryckor..
tabletterna va mycke viktigt att ja tog fort som fasen pga infektionsrisken så ja å emma bestämmer oss
för att åka till apoteket på klarabergsviadukten(kl e straxt före 01)
eftersom emma inte hade körkort då fick ja baxa mig in i bilen å köra den med
endast högerfoten ty de andra benet va ju så omlindat å stelt så de kunde ja inte böja alls :)
manuel bil me en fot e lite knepigt men de går :)
redan i gulmars rondellen känner jag hur de rinner längst vänsterbenet trotts alla kompresser å lindor
å väl framme utanför apoteket lämnar ja fina blodspår efter mig :)
på vägen hem åkte vi in på donken i västberga eftersom tabletthelvettet skulle tas med måltid
de gjorde förvisso inget för vi båda va ju vrålhungriga!!
emma plåstrade om mig (grön i ansiktet å gnällandes) inne på donken å sen åkte vi hem..

haha shit detta blev ju en novell å de va ju inte riktigt meningen
om du lyckats ta dig enda hit så ber ja om ursäkt! hahahhaha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0