mitt bästa minne..

nu hade de vart bra om man hade haft nån unge eller om man hade vart gift eller så..
men så e de ju inte!
ja har många bra minnen, ja e ju dessutom "känd" för att komma ihåg jävligt mycke :)
ja vet inte om de e de bästa men de e ett kärt å jävligt roligt minne!!

när ja va yngre umgicks jag väldigt mycke me en fantastisk människa! ja har skrivigt om henne tidigare,
åsa heter hon å många kallar henne för åsa me hundarna :)
ja har många minnen från tiden när vi umgix men de bästa e nog planeringen å genomförandet
av åsas 30års fest!! (shit de e ju skitlänge sen ju:)
åsa hade bestämt sig för att dra utomlands när hon fylde år för att slippa allt me fest å grejer..
ja blir uppringd av åsas syrra  ett bra tag innan hennes födelsedag å hon berätta att vi ska fixa
en suprise fest för åsa :)
hon e rolig för hon har hyrt lokalen där åsa bor i åsas namn i smyg, bara de e ju guld lixom :)
de e ett jävla smussel för vi e tvugna att ta en helg när hon jobbar för att va säkra på att hon
e tilljänglig å sen få loss hennes arbetspass å dessutom få hem henne+att vi måste ha tag på nyckeln till lokalen
å de ska fixas presenter (självklart i smyg) ja å sen ska ju allt hållas hemligt oxå!!! :0

åsa började väl undra varför ja ringde å drog iväg me hennes kille titt som tätt, men eftersom att allt strula hela tiden å ja inte hade körkort så va ja ju tvungen :)

min stora uppgift va att fixa en lösning så att jag befann mig hemma hos åsa när hon drog till jobbet,
för att kunna öppna åt alla så vi kunde fixa allt
å sen dessutom att nån timme senare få hem åsa från jobbet...
(lokalen e precis vid hennes bostad)
teater har ju alltid vart min pasion så detta va ju skitkul :)

ja lurade i åsa att jag å bror (altså inte min bror utan han ja kallar bror)
att vi hade ett förhållande på gång,fast de va ju lite kännsligt
då båda av oss va relativt "nyseparerade" ja å att vi va så goda vänner osv osv ...
nu skulle vi i alla fall gärna vilja äta en god middag ihop i smyg
å därför undrade jag om vi kunde få låna åsas hus :)

självfallet fick vi det! åsa e ju en hyvens vän hahaha
ja sa oxå att hundarna gärna fick va kvar hemma för om bror blev för närgången å ja inte ville
så kunde ja alltid skylla på att hundarna måste ut å kissas :)
de fanns en klar tanke me att ha hundarna hemma men.....

när den stora dagen va inne kom ja å bror dit hand i hand å såg riktigt kära ut
åsa å hennes kille mackan drog iväg å önskade oss lycka till :)
så fort deras bil lämnat parkeringen kom de människor från varje granntomt,bil å buske, alla hade legat på lur å väntat på att kusten skulle vara klar :) 
lokalen å maten fixades

sen va ju tanken att åsa skulle få ett samtal som hon inte kunde motstå å sen skulle hon hoppa in i bilen
å komma hem ,
fast 5 minuter innan plannerad tid ringer mackan å vrålar att de har skitit sig
för åsa har tvingat iväg honom i bilen för att köpa pizza hahahah
så nödplan får fixas ..vi lurar me en av grannarna,å sen börjar skådespelet av högsta rang :)

zuvlan,den lilla hunden dränks i ketshup å viras in i en handduk å sen sätter vi oss på parkeringen,
ja å bror å den "överkörda" hunden...
åsas granne hoppar in i bilen å åker iväg till gården där åsa (och jag) jobbar
rusar in å vrålar att zuvlan har blivit påkörd av en bil å att jag är helt hysterisk åsa hoppar i ett par dojor
(som tur va sina egna) å dom åker i ilfart till "olycksplatsen"
 
där sitter jag å råbölar å bror håller om mig lite sött
(mest för att dölja att vi igentligen skrattar som fan)
åsa börjar söka igenom zuvlan efter sår å brutna ben typ, men fattar inte va allt blod kommer ifrån
ja sitter bara å vrålar att ja har sett ett jättestort köttsår å åsa letar å letar å letar
medans alla gäster hinner smita ut å ställa sig i en stor ring runt omkring oss

åsas min när alla ropar suprise va typ obetalbar å de tar en stund innan hon fattar :)
sen får ja en smäll frattg ja har luratsl fast de vare ju värt! hahahah

ja å sen festade vi å hade kul :)

Kommentarer
Postat av: Åsa " 30 "Åringen 13 år senare

Haha......ja detta kommer jag aldrig glömma..fasen va ni lurade mig ,å vilket tag det tog att fatta när jag såg alla människor,jag tittade bara upp och sen så tittade jag tillbaks på Suvlan för att hitta sår ,SEN fatta jag ! :-) men kul va det !

Å Pizzan va god haha ..envis som man är !

ja Tack Emma för många fina minnen :-) å tur du iaf kommer ihåg så du kan berätta för e gammal dam som mig som börjar bli dement !

kram

2010-12-03 @ 01:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0