vitlöksbomb! *booom* död åt basiluskerna! :) yääää

ofta när jag känner mig lite risig äter jag något som man skulle kunna tänka sig att min far lärt mig..
men så e det inte utan receptet kommer från min fars kompis FINSKA fru (ex-fru) vilket e orimligt för de känns ganska italienskt...kan iofs va så att hon lärt sig detta genom sin man(ex-man) -altså min fars ITALIENSKE vän...
haha skit samma!
jag äter i alla fall av de nu för när ja kom hem kände jag mig varm å rosig så ja tänkte att de e lika bra :)

man blandar vanliga krossade tomater med vitlök MASSOR av vitlök nästan orimligt mycke
(en burk krossade tomater = minimum 5 stora vitlöksklyftor)
(grattis kära kollegor i morgon hahahah)
sen blandar man i oregano och basilika...klart
detta äter man på bröd,gärna rostat bröd de e gott!!
super gott faktiskt! och ja har nog skrämt iväg ganska många förkylningar på detta sett :)

de enda neggativa e ju att man även skrämmer bort eller nästan tar livet av omvärlden närmsta dygnet..
fast de e ju jäkligt mycke bättre än att smitta omvärlden me förkylningsbasilusker eller hur?!"!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det där ska jag faktiskt testa :)

lät ju skit gott,

förutom att man får en hemsk andedräkt haha.

<3

2010-08-03 @ 01:18:00
URL: http://Missperfect.devote.se
Postat av: Sarah

Puss på dig fina Emma! Idag kommer jag skrämma bort alla pga vitlök, men fuck that .-) vi står på oss !

2010-08-03 @ 16:11:09
URL: http://sarahbackman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0