nu vill ja ha era svar! :)

rånet på min vänns jobb förra tisdagen fick en konstig vändning i helgen ...

en yngling klev in i butiken å presenterade sig som släkting till en av dom två som åkte fast efter rånet..
han bad emma att dom skulle dra tillbax anmälan
(även om dom ville skulle de inte funka,de e polisen som gjort anmälan)
hon medelar att de finns inte en chans i världen att dom skulle göra det...
grabben försöker förklara att de finns (enligt honom) mycket god anledning
till att brottet begiks,de e nämligen så att deras farmor som bor i syrien
e jättte sjuk å därför utfördes rånet för att kunna skicka pengar till henne...
nu kommer dessutom farmor att bli ännu sjukare när hon får höra att hennes barnbarn har gjort detta å me största sannorlikhet kommer att straffas ganska hårt för det...
asså ja vet inte om ja ska skratta eller gråta eller tycka att de e okej???

3 personal va där vid tiden för rånet samtliga mår väldigt dåligt,en e fortfarande sjukskriven...
hur kunderna som närvarade mår vet jag inte men troligtvis mår flera av dom dåligt...
e de rätt att utsätta andra för något liknande ??

eller gjorde dom rätt som bara tänkte på att rädda farmors liv??

ni som har barn skulle ni kunna tänka er att begå ett brott för era barn??

personligen kan ja inte svara på hur ja skulle bete mig om mitt barn va i fara för ja har ju inget barn..
men ja tycker inte att de e rätt att utsätta nån annan människa,som sen mår dåligt !
då har du ju kanske räddat en människa å gjort en annans människa till ett helvette å vem e du
att bestämma vems liv som e mer värt???

i sverige har vi en vacker välfärd som gör att du kan få vård även om du e "fattig"
ja tycker att vi ska värna om det den 19/9 ...tolka det som ni vill kära vänner :)

Kommentarer
Postat av: Annso

Vid första tanke - JA. Jag skulle döda för mina barn. Bokstavligen.

Men att göra något för att skydda mina egna, som skadar oskyldiga. Nej det skulle jag nog inte. Fast, om jag har ihjäl nån som skadat mina barn så skadar ju jag den personens nära. Fan då, det här är långt mer komplext än jag orkar just nu ;)



MEN - det där med sjuka farmorn i Syrien tror jag inte ett skit på. Sorry "Ahmed" men farmor får nog dö då. Hennes liv må vara as-viktigt för dig, men det är bara så livets cykel funkar serrö. Några lever, några dör.

2010-09-01 @ 09:26:23
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Annso

Jävligt klurigt. Och därför jävligt jobbigt, haha.

2010-09-01 @ 15:09:42
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0