ja e keff i huvudet

tv3 kör en reklam för en tränings metod "zumba fitness" en träningsform där du dansar..
varje gång ja ser reklamen tänker jag,åh va skön musik och åh va roligt de ser ut!
många gånger har jag tänkt,man kanske ska ta å köpa de där.. å sen kommer kommentaren
"dansa dig till den där smala slimmade sexiga kroppen du alltid velat ha"
å då blir jag arg!
vem har bestämt att alla vill va "smala å slimmade"? å va innebär det?
å måste man vara det för att vara sexig?
alla tycker väl olika?? eller?!...

folk skäller på mig för att jag e hård å elak mot mig själv,för att jag inte har nått som hellst självförtroende
å för att jag inte ser mig själv som sexig å atraktiv!
dom gångerna folk ger mig komplimanger så bara skrattar jag,ja kan inte tänka mig att nån skulle finna mig
sexig å atraktiv...
de e väl inte så jävla konstigt me tanke på att media och "folk" dagligen matar mig me att jag e oatraktiv å fel!
ere så jävla konstigt att jag anser det om mig själv då??

här om dan pratade jag me en gammal vän från förr,han försökte få mig att förstå  att han alltid haft ett gott öga till mig å nu när han e singel vill han gärna ses
stackars man,han fick de fan inte lätt! ja typ dumförklarade honom :)
i mitt huvud köper jag fortfarande inte de han säger (efter många timmars fantastiska komplimanger)
i mitt sjuka(?) huvud får jag för mig att han sitter med sina polare å bara driver med mig...
ja vet att jag e störd!
andra som har vart mobbade i livet kanske kan sätta sig in i min situation?!
så länge jag kan minnas har jag levt i två världar,den ena innefattar mina vänner,mina fantastiska vänner
som ser mig som en vacker människa,å som gång på gång blir förbannade när jag "pratar skit" om mig själv..
på den andra sidan finns omvärlden den världen som inte acelpterar nån som står utanför ramen,där man bara dömmer utifrån de man ser..
frågan e ju varför jag inte lyssnar på  dom som betyder mest för mig??
de e inte så jävla lätt att inte ta åt sig!! många tror nog att jag e jävligt självsäker å inte bryr mig,men ALLA kommentarer å blickar gör mig illa ALLA!
tänk på hur du tittar på,tilltalar eller pratar om,en annan människa du vet aldrig hur den andra människan uppfattar de du säger å gör,tänk på att försöka att inte vara dömmande,ja vet att det e svårt jag dömmer oxå andra människor!!!

de e en hård värld vi lever i!!
i min värld längtar jag efter en prinns på en vit springare, eller i alla fall en rolig trevlig man att dela mitt liv med, men de e bara att inse att ja kommer ändå inte fatta att han vill ha mig :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Äh, jag fick motstå en impuls att nypa dig i rumpan häromdagen=) Var inte så hård mot dig själv. Du är långt mer spännande än alla utseendefixerade stackars flickor som bara pratar smink, träning och kläder. Människor som hela tiden strävar efter "idealet" glömmer bort sig själva och känns rätt tomma efter ett tag. Man tröttnar på dom och det vet dom om, men tror att om dom blir ännu snyggare så... och krymper sig själva ännu mer för att dom inte förstått vilka fantastiska människor de är.

2010-04-22 @ 10:13:48
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com
Postat av: Tina

Jo eller nej inte längre, men döda dem kan jag inte göra, tänker fånga dem i fälla och släppa ut dem i skogen så de inte hittar tillbaks=))

2010-04-22 @ 10:20:20
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com
Postat av: Tina

Haha, jag tänkte köpa fällor, har inte blivit så bonnig att jag bygger dem själv.

2010-04-22 @ 15:09:33
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0